неделя, 6 януари 2013 г.

Френска леща със спанак и кокосово мляко

Навън е зима! Не много студена, но все пак зима. Дългите разходки на открито са само приятен спомен от лятото. След половин-един час пристъпване от крак на крак, човек има желанието да се прибере и да се стопли. Няма да се налага да се плескаме по челата, защото отдавна е известно, че супата е онова, което сгрява и храни душата в такива моменти. Вариантите са безброй. Ако освен студ, ме беше хванал и грип, щях да поискам пилешка ( класика). Слава Богу сме добре, затова експериментираме. Наминах покрай Диди и не издържах:

Френска леща със спанак и кокосово мляко


* 300 г френска леща;
* 1 глава лук;
* 2-3 скилидки чесън;
* 1л зеленчуков бульон или вода ( при мен вода- нямах домашен бульон под ръка);
* 1-2 с.л. олио;
* 1 и 1/2 с.л. куркума (или къри- както беше в моя случай);
* 1 с.л. суха мащерка;
* 1/2 ч.л. канела;
* щипка индийско орехче,лют червен пипер, сол;
* 250 мл кокосово мляко;
* 2-4 шепи пресен спанак;
* 60 мл прясно изцеден портокалов сок.


Приготвяне:

Лещата се сварява за около 20 минути във водата (бульона) , мащерката и кърито. Лукът се запържва в олиото и към него се добавят солта, лютият пипер, канелата, индийското орехче и чесънът, нарязам на много ситно ( тази смес ухае велико). Прибавяме и лещата,след това кокосовото мляко и малко гореща вода. Оставя се да къкри около 5 минути и се слага нарязаният на едро спанак. След около още 3 минути, се отстранява от котлона и се добавя портокаловият сок. Гореща е прекрасна!


След нейните снимки, леко ми е неудобно да покажа моите, но как иначе ще се похваля?;)


Страхотна е! Нека и първата нормална работна седмица за годината бъде страхотна!


50 коментара:

  1. Марте, на мен и твоите снимки ми действат зле на апетита, които имам в излишък, а огъня как ме стопли!
    Успешна и страхотна седмица ти желая :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е, при нас натрупа, така че огънят вече е съвсем уместен;) Сгрей се и с една супа;)
      Хубава и за теб, Мариянка!

      Изтриване
  2. Марте всичко е чудесно - и снимките, и супата :)
    Любител съм на кокосово мляко и ще я опитам !
    Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, благодаря! Кокосовото мляко е и сред моите фаворити, затова така бързо се възползвах от предложението.
      Хубава седмица и на теб желая!

      Изтриване
  3. Марте, много обичам леща, във всякакви варианти на приготвяне!А скоро се сдобих с различни видове ...
    Снимките ти са страхотни, апетитни...усещам студа, усещам и чудесния аромат на супичката ти!
    Успешна и хубава седмица и на теб!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бети,
      аз пък вече избягвам класическата леща, защото в онзи и вид доста съм я яла през годините. Но винаги съм отворена за нови, непознати за мен ястия и това беше едно интересно и много ароматно.
      Хубава седмица, Бети!

      Изтриване
  4. Ох, аз не съм много по бобовите, а и класическата леща е единственото, което правя у дома, може да я пробвам само заради спанака, другото ме кара да настръхвам...скептична съм, но ако се престраша, ще споделя опит!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ако пробваш, сподели;) Ако не-здраве да е!

      Изтриване
  5. е, да, радвам се, че ти е харесала!:)
    За момент ми беше минало през акъла "Какви рецепти показвам и аз", въпреки, че и децата я одобряват.
    Поздрави и успешна наистина първа!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. То децата са най-големите критици, поне у нас, така че напълно се доверявам на избора им;)
      Благодаря, Диди!

      Изтриване
  6. Мъхче прекрасна сгряваща леща оххх как ухае само....
    Силни прегръдки от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зиче, ухае, ухае;)
      Прегръдки и от мен!

      Изтриване
  7. ами, мн са ти хубави снимките даже. А какво е то френска леща?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. То е един от сортовете, Рони. Най-твърдият, но се води и най-ароматен. Другият път като отидеш при сестра ти, я опитай в естествената и среда;)Благодаря за снимките!

      Изтриване
  8. Марте, правиш разкошни снимки, макар да проявяваш самокритика. :)
    Предложението ти е много вкусно и питателно и разбирам ентусиазмът ти по проготвянето на лещата.
    Сърдечни поздрави и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, разкош едва ли е най-подходящата дума. Но ако си падаш по екзотичните вкусове, тази леща ще ти се стори разкош;)
      Прегръдка и от мен!

      Изтриване
  9. Браво, Мартичка! Много са ти готини снимките - директно те приканват към хапване (-: И тия дръвца в камината - супер! А не си ли пийна и една (2, 3?) чаши червено винце към/след супето? На мен подобни каминни гледки ми действат винаги много пивко (-:
    Усмихната седмица, Мъх!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ми сега както понатрупа, а и се свечери, съвсем а място ще си сипя и аз едно винце;) Наздраве, Дида!
      Благодаря! Камините действат все положително, дали за да сгрея крачета, да послушам дървата или да си сипя нещо отпред, все ми е хубаво.
      Усмивка и за теб!

      Изтриване
  10. Студено е, студено е! Бррр!
    Но твоите снимки ме стоплиха, Марте.
    А леща обожавам. В такава комбинация не съм пробвала. Не ми е и хрумвало. Ще се поправя.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Илианка, стана вече студено-да, но вчера, когато писах, си беше топло. Забелязала съм, че харесваш лещата-опитай и тази.
      Поздрави и от мен!

      Изтриване
  11. С лещата няма начин да ме съблазниш, но огънят ми стопли душата, Марта! Прегръдки с пожелания за страхотна седмица! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ами , Ева, освен пак да заредя камината и да те викам на по винце;)?
      Прегръдка и за теб!

      Изтриване
  12. Чудесна е станала! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  13. Maрте, много са си хубави снимките :) лещата и тя :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зори, благодаря- една усмивка и за теб;)

      Изтриване
  14. О, разкошно - нещо топличко, течничко, несъмнено и вкусничко :)
    Чудесни снимки, Мъхчо! Имам кокосово мляко, ама нямам леща :))

    Другата седмица, ако съм добре, както и ти, да вземем да се видим, а! К'о ше кажеш :))

    ОтговорИзтриване
  15. Уф, след а стои ?, не !, ама няма да съм аз, ако не сбъркам нейде :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ами благодаря , Федорска! Описа го съвсем истинско.
      И какво да ти кажа- ще ти пиша мейл, да видим ще намерим ли общ прозорец, че иначе тук целия си дневен режим трябва да изложа, а някои неща от него не са за излагане;)))
      И освен всичко друго, от 1000км си личи, е си грамотно дете;)

      Изтриване
  16. Е,Марта и твоите снимки си ги бива,много хубави колажи и още по-хубава лещичка!Чудесна рецепта за препълнените тумбаци след тези тежки софри!И у нас ще е на дневен ред тези дни.Успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Танче, благодаря! Хубава вечер!

      Изтриване
  17. Снимките са страхотни ,както винаги ,ама аз се питам какъв ли вкус имат всички тези неща събрани заедно в една супа ...и тъй като съм много любопитна да разбера не ми остава друго освен да я направя ....ще я ям ли ? ...ще споделя :) !
    Чао ,Мъхче и лека вечер !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ивана, и аз затова тръгнах към нея. И ми хареса. Дано не съм те подвела;)Лека и от мен!

      Изтриване
  18. Какво ли не съм правила с леща, но тази комбинация не съм :(
    Но като гледам супичката ти Мъхче, такава една мъхеста и с аромат на кокос, дали да не пробвам а....?
    Леща имам, ще трябва кокосово мляко да си набавя обаче :)
    Прекрасни снимки!
    Хубав и топъл ден с прегръдка:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ми я пробвай, пък после ще видим;)
      Прегръдка и за теб!Благодаря!

      Изтриване
  19. Чудна е,Марта,сипи една купичка и на мен,че моите не кусват леща и знаеш ли колко рядко опитвам и аз-като халеевата комета :) ?!
    Много ми харесаха и снимките!
    Хубава седмица пожелавам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сипвам, Роси.
      И моите не се въодушевяват от леща, затова сме на отделни домакинства;) Не ме мързи да готвя за всички, важно е след хранене да сме доволни;)Хубава да е и твоята седмица!

      Изтриване
  20. За много години! Обичам комбинацията на леща с кокосово мляко, а добавката на спанак ми излежда много изкушаваща. Ще пробвам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бразилке, допълва я чудесно този спанак;)Пробвай!
      За много години и хубава вечер ти желая!

      Изтриване
  21. O, чудесна лещичка! Ако имаше кой да ми я приготви... Новогодишен мързел ме е обхванал и съм пас за всичко. Но може и да ме изкушиш да пробвам тези дни. Снимките са прекрасни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Диди, то тук няма майсторлък, нито много време. Като ти мине мързела, пробвай;))
      Благодаря ти!

      Изтриване
  22. Страхотни снимки! Мернах предложението преди да запраша за малко в едно малко по-топло кътче на Балканите, ама все още се колебая....кокосово мляко имам, ама нямам леща, а и синът ми ще се цупи, че се залива като малък с вряла леща и оттогава не я вкуся с каквато и да е маскировка...ама обичам подобни предизвикателства....ако се реша, ще уведомя! Блазя за камината...ето това е едно от нещата, заради което нямам търпение да стане къщата ни, ама....знае ли се кога....живот и здраве, нейсе...когато...тогава....

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Иглика, завиждам за запрашването. Тя рецептата си е тук, може и след това да се гледа;) А за децата и лещата- знам за какво говориш;)Пожелавам ти къщата с камината съвсем скоро да стане реалност и да ни пишеш оттам;)

      Изтриване
  23. Мда, страхотна ще бъде първата работна седмица. Но трудно върви :)
    С такава гледка обаче дано срядата да е добра, Мъхче :)) Леща и спанак звучат доста добре.
    Поздрави, спорна да е и на теб седмицата!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да ти кажа, Пепчо, и на мен не ми спори особено, ма бутаме, то друго не остава;)
      Пък със супа е още по-добре;)
      Поздрави и дано остатъкът е по-спорен, че ми омръзна да повтарям едни и същи действия всеки ден, щото не спори;))))
      И при теб така да е с потръгването!

      Изтриване
  24. Mъх4е,то4но се 4удех какво може да се спретне набързо. :")
    ДА БЪДЕ ВДЪХНОВЯВАЩА годината за теб!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Карлсон!
      Желая и на теб хубава година!

      Изтриване
  25. Мъхче, интересна комбинация, подканваща такава. А и как доволно застудя, време и е:) Снимките ти много ми харесват - винаги успяваш да им дадеш "живот", история и други невидими неща, които ме докосват! Поздрави и хубаво утре!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Елти, благодаря за милите думи. Времето сега е истинска приятна зима и една супа си идва тъкмо на място.
      Хубав уикенд ти желая!

      Изтриване
  26. Една топла супичка в зимните дни :) едно от любимите ми неща :)
    Снимките са страхотни.

    Хубава седмица!!

    ОтговорИзтриване