петък, 25 януари 2013 г.

Летни ястия със зимни мераци!


Измина още една седмица- на моменти се чудех кой месец сме? Времето навън беше повече от хубаво и всеки ден следобед гледах през прозореца на офиса и съжалявах, че не мога да изляза и да се насладя на слънцето. Успях единият ден да обядвам на открито- колко малко му трябва на човек да се почувства добре. Ей това трябва да си го напомням в дните, в които искам всичко;)
Ако кажа, обаче, че искам зимата да си отиде, ще излъжа. Искам още сняг и ако онези, дето правят времето не лъжат, утре това ми желание ще се сбъдне;) Имам толкова работа с този сняг, че още един сезон няма да ми стигне.
Съвсем в противовес на тези ми мераци, по необясними за мен причини, ми се хапват основно летни ястия. Едно от тях ще ви предложа сега, защото много , много ми харесва и напоследък поне едни ден в седмицата го приготвям.


Паста с чери домати и моцарела

Продукти:
* 400 гр паста по избор;
* 250 гр чери домати
* 1 опаковка моцарела;
* 3-4 скилидки чесън;
* 50 гр пармезан;
* зехтин, магданоз, сол, черен пипер.



Приготвяне:

Чери доматките се измиват и разполовяват на две, след което леко се поръсват със сол и зехтин и се запичат в тавичка за около 10 минути на 180 градуса. Отделно сваряваме пастата в подсолена вода. Аз лично я варя около 3-5 минути, след което я махам от котлона и оставям настрана под похлупак за около 10-тина минути. Така избягвам възможността да се разкашкат или омекнат прекалено, дето се вика, сами си стават;)
След това ги изваждаме, отцеждаме, измиваме с хладка вода и оставяме настрани. В отделен съд задушаваме чесъна в малко зехтин и после към него добавяме пастата, ситно нарязания магданоз, чери доматите и настърганата моцарела. Подправяме с подправките и бъркаме докато сиренето се разтопи. Сервираме и поръсваме с пармезан.




Желая ви един хладен, снежен и усмихнат уикенд!

64 коментара:

  1. Мерак да има човек ...и през зимата може да похапне лятно :) ! Ей таквиз ги джуркам всеки ден , ама не мога да докарам снимки като твоите ,Мъхче !
    Комплименти за последната снимка :) !
    Хубав уикенд , а снега при вас идва , току-що прочетох :)) !Чаооо !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ивана, убедена съм че джуркаш такива ежедневно, та да знаеш, в случай, че ти поостанат- аз искам всичко;)
      И да зимата дойде и си изкарахме страхотно уикенда@!
      Чао!

      Изтриване
  2. Снимките са чудни и предложението ти е много апетитно!
    Снега да дойде, ама да не е с бури и навявания ...:)
    Приятна почивка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тилия, няма бури, няма навявания- само сняг и слънце- аз съм доволна;)
      Благодаря ти за хубавите думи!

      Изтриване
  3. Много хубави снимки! Направо да си забоде човек доматче!:)))))

    ОтговорИзтриване
  4. Снимките са много слънчеви и апетитни! Аз много обичам паста и домати))
    Пиша това и гледам през прозореца - колко красиво е - през нощта валеше сняг, и пак имаме зима след две "пролетни" седмици )) Пожелавам и на теб хубав и снежен уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вики, красиво е, нали?
      Благодаря ти за хубавите думи!

      Изтриване
  5. Мъхче, напълни ми душата с тези красиви снимки!
    За разлика от теб, аз не обичам сняг в градски условия :)
    Прегръдка и хубаво настроение!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, и ти ми напълни душата с тези хубави думи!
      И първият ден ли не го харесваш?
      Прегръдка и от мен!

      Изтриване
  6. Много свеж заряд има в твоята публикация,Марте!
    Вкусно и красиво поднесено,а снимките са вдъхновяващи!
    Усмихнат уикенд и на теб! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мире, на теб хубава седмица желая и благодаря!

      Изтриване
  7. Страхотно настроение ми създаде, Мартичка!
    Снимките ти са много свежи и красиви, а вече мечтая и за хубаво време! :)
    Усмивки! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, дай да се насладим първо на "лошото" време, после хубавото ще ни е още по-хубаво;)

      Изтриване
  8. Наистина изглеждат прекрасно тези летни предложения...
    Макар навън да е студено, важното е в душата на човек да е топло и уютно.
    Поздрави! =)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, съгласна съм с всяка една твоя дума! Благодаря ти!

      Изтриване
  9. Мъхче, човек от снимките ти може да се нахрани! Чудесни са, вълшебни бих казала! Обожавам паста, а предложената от теб сега дразни диетата ми, с този съвършен апетитен вид! Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. За снега, за снега забравих да питам :)) - каква работа с него?

      Изтриване
    2. Елти, тези точно не дразнят нито една диета, ако е подбрана подходящата паста/ Така че възползвай се от предложението ми!За снега- как каква? Сериозна;)- имам да правя снежни човеци, да се пързаляме, да се замерваме и не на последно място дълго чаканата ски-ваканция;)
      Хубава ден утре и на теб!

      Изтриване
  10. Това ми е любимата паста, умирам за нея, мога много месеци поне веднъж в седмицата да хапвам от нея!!! Марте страхотни снимки и ако знаеш как ви завиждам за хубавото време, тук за 10 мин. разходка навън ставам на ледена шушулка, ако не съм със ски екипа си :) Тук днес е само -13 и се усеща като - 18 С ... мисля, че отново ще на денем ски екипите за кратка разходка :))
    Прегръдки и снежни целувки от нас :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ев, тя зимата се върна, но пък е красиво и не много студено по моите разбирания. Цял уикенд се ракарвахме навън-беше чудно.
      Ти слагай екипа и бягай също;) И от нас по една целувка с по една снежна топка обаче;)

      Изтриване
  11. Стопли ми душата, вчера купих една опаковка черита и половинката ме попита за какво са тези топчета, сега ще му покажа! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ей сега ще му покажеш за какво са ти;) Моят вече много обича черита;) Децата също!ПрегръдкА и за теб, Линче!

      Изтриване
  12. Уф, Мъхче, много хубаво си ги спретнала...е с такива рецепти незапочнатата ми диета ще си остане несбъднат блян (-:
    При нас от вчера вали сняг и има около 15-тина см, обаче аз и носа не си подавам...
    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ма няма такова нещо- с паста от върда пшеница, веднага се вписва в диетата, освен ако не е от онази диета с многото месо;)

      Навън е прекрасно, покажи го това носле;)
      Хубава седмица, Дида!

      Изтриване
  13. И аз искам сняг,много сняг.И любимата ми паста-изглежда фантатично...

    ОтговорИзтриване
  14. Марте, много лятно ти се е получило, вкусно и красиво!
    Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
  15. Напълно те разбирам, Марта! Летни мераци и мен са ме налегнали, та вчера едни ягоди си взех, но да видим! Чудна порцийка ни показваш, любимо ястие у дома! Снимките са уникални, провокиращи апетита! Браво!
    Прегръщам те и ти желая топла, красива вечер, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ирма, радвам се, че ти харесва! А на ягодите и аз им се огледах, ама реших да не насилвам нещата;) Прегръдка и от мен!

      Изтриване
  16. Ами сбъдна ти се желанието, Марте!Но да подшушнеш някое планче за снега, че аз нямам никакви, по скоро ми обърква пролетните ...:)
    Цветовете, ястието, представянето, снимките всичко много ми хареса! И с таз порция мога да гледам през прозорчето зимата...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бети, сбъдна се;))Урааа!
      Бой със снежни топки?;))) А пролетта не я мисли, тамън ще ти се сгади от зима и тя ще дойде;)
      Благодаря ти, сядай на прозорчето!

      Изтриване
    2. Оф, сняг обичам само да гледам от топла стая! Разбирай...сгади ми се....но ще изтърпя заради тебе още малко,...
      Особено ако поднасяш такива вкусотии!

      Изтриване
  17. ох, и аз искам така - още зима и такава паста!
    тези с времето познаха :)

    ОтговорИзтриване
  18. Мъхче,много фотогенични тези доматки!Сгря ми душицата с тези слънчеви снимки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Танче, благодаря! Колко малко му трябва на човек да се сгрее, нали?

      Изтриване
  19. Щом е паста все е хубаво!А тази е бърза и свежа!Снимките са прелестни, поздравления!

    ОтговорИзтриване
  20. Мъх, много приказно слънчеви снимки :) А навън е снежно и тудено! Прекрасна паста. Лекичка и с любимата ми моцарела!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Лучия, не е студено, само е снежно и красиво;)ПОне при нас. Изкарах почти целия уикенд навън!
      Благодаря!

      Изтриване
  21. Е, ама как ги правите тези снимки, такива светли и чисти... Мъхче, знаеш ли и аз искам сняг, ама от този дето става за снежен човек, че от доста време все се опитвам, ама нищо не излиза, някакви скалъпени работи:). Взимам си виличката и идвам при теб да си бъбрим за снега:)и да пробвам тази вкусотия!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ами денем пред прозореца , Бонбон:)
      Гледам правили сте снежен човек, даже два, така че вече си готова за виличката;)

      Изтриване
  22. Чудесна паста и снимки, Мъхче! Много зареждаща и колоритна презентация на нещо лесно и много вкусно :)

    Хубава неделя от мен :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. ФедорксА, благодаря!
      Хубава седмица за теб и не се преработвай;)

      Изтриване
  23. Марта,че пастата е перфетто, няма съмнение, щото е по моя вкус, а снимките ти са невероятно зареждащи и красиви! Ха сега като се върна снега да покажеш и за какво толкова много ти е притрябвал...Хубава неделя !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хаха, Иглика! За забавления ми е притрябвал, няма да го ям;)))
      Благодаря ти! Хубава седмица ти желая!

      Изтриване
  24. Ама ти верно пророкува за снега, Мъхче. Сега вие си имате там малко, а тук при нас е много.
    Тази паста, с тия снимки обаче действа толкова отмарящо за очите и душата, че ми се иска да мога да дръпна чинийката. Ама знам, че е празна вече.
    Ще чакам новата :) и да кажеш за снега.
    Хубав снежен неделен ден на теб и семейството!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пепчо, не е малко, но не е и много. На първо време ми свърши работа;) Чакам следващата доставка;)
      Благодаря ти! Някой ден ще посветя цяла статия на сега!

      Изтриване
  25. Снимките ти са лековити, да знаеш, Мъхче!Каквото и да наготвиш, като погледам и ми минава проклетията.Не че съм кой знае колко проклета........ама хубавото си е лек за душата.
    Весел неделен следобед и уютна вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вили, много сгряващи думи! Благодаря! И аз така си лекувам проклетията;)
      Хубава нова седмица ти желая!

      Изтриване
  26. Мъхче, много слънчеви макаронки:)
    И ние това си хапнахме вчера…но от по калоричния вариант-по желание на фамилията.
    Много свежа публикация!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гоголина,
      децата у нас също хапнаха калоричния вариант, ама за нас този- даже го предпочитам пред другия.
      Благодаря ти!

      Изтриване
  27. хихи :) много обичам да похапвам такива слънчеви ястия... по всяко време от годината, те нямат сезон, както и сладоледа :)
    Хубава нова седмица, Марте :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зори, виж как еднакво мислим? Съгласна съм!
      Хубава да е и твоята!

      Изтриване
  28. Хаха, Тони! Щом си зад кепенците, значи нищо не си видяла навън;) Дай с летните рецепти и докато им се налсаждаваш, лятото ще дойде!

    ОтговорИзтриване
  29. Съвършената паста и комбинация,Марта!Ей това аз и госпожицата можем да го ядем нон-стоп!Великолепни,слънчеви снимки!Голяма прегръдка изпращам! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ами ,Роси, значи се събираме всички госпожи и госпожици и започваме да ядем паста;)
      Голяма е и моята прегръдка за теб;)Благодаря ти!

      Изтриване
  30. Много свежи снимки и чудесна комбинация от вкусове!

    ОтговорИзтриване
  31. Мъхче, от опит зная, че паста по тази рецепта е превъзходна. С поздрав!

    ОтговорИзтриване
  32. Моето детенце също много обича пастата приблизително по този начин. Може да яде това постоянно!
    Аз също не отказвам, особено в комбинация с чашка червено вино ;)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  33. Тази паста ми звучи като "Паста Маргарита"
    Отново чудесно предложение! Точно по мой вкус:)

    ОтговорИзтриване