четвъртък, 27 декември 2012 г.

Книги 2012

Традиционно вече, в дните между Коледа и Нова година, оставам сама у дома, а останалата част от семейството заминават някъде. И понеже няма за кого да се грижа, освен че ходя на работа, се грижа за себе си. Главно, отдавайки се занимания като търкаляне в леглото и четене на книги. Не се сещам за по-добро самотно занимание. И по-добър начин да открием или разбудим някои мисли, заспали дълбоко в нас, заради битовизмите, които ни занимават ежедневно. Както и с храната, имаше добри и не толкова добри попадения. Вторите бяха повече. За три от хубавите обаче искам да кажа и ако вече не сте ги чели, може и да ви харесат:


"Проницателят"-казват, че това е книга за хората, изпаднали в криза. Ако това наистина може да се възприеме като факт, явно човечеството е изпаднало в криза, защото тази книга чупи рекордите по продаваемост преди година-две. Доколкото ми е известно, аз не съм в криза, но всеки има нужда от своята доза позитивизъм и аз не правя изключение;) Самият факт, че започнах да я чета без никакви предразсъдъци, красноречиво говори колко съм положителна;) Книгата не казва нищо, което вече не знаех. Като художествена стойност не е шедьовър, но затова пък напомня, че дребните неща имат огромно значение и често за да намери решение, човек просто се нуждае от нова гледна точка, защото времето, което прекарваме на тази земя е дар и трябва да го използваме мъдро.


"Защото те обичам"- смесица от различни жанрове, с голяма доза мистика и фантастика, умело вплетени и пресъздаващи историите на героите по начин, който ме караше да оползотворявам всяка свободна минута в четене. В нея се разказва за изчезването на едно малко момиченце и неспособността на родителите му да се справят с мъката. За още едно нещастно момиче, което иска да отмъсти за загубата на майка си. За една млада жена, която иска да се накаже себе си заради миналото си. И за един известен психолог, опитващ се да помогне на всички тях и на себе си. И макар да е далеч от литературен феномен, така както аз си го представям, книгата определено си заслужава отделеното време.


"Училища от камък"- откакто прочетох тези две книги за Афганистан, не мога да остана безразлична към нито едно четиво да подобна тематика. Затова и когато попаднах на това, почти веднага си купих книгата. Тя е доста далеч от класическия роман(поне в моите представи), но пък всеки човек, вложил цялото си сърце в една толкова благородна кауза като създаване на училища за децата от най-забутаните планински кътчета в Западните Хималаи, заслужава не само вниманието ми, а и искреното ми възхищение. История за един обикновен човек, който изгубвайки се в планината се озовава на необикновено място и дава обещанието да построи училище на децата на последното конно племе на киргизите. След 10 години и 131 построени училища в най-недостъпните части на Афганистан и Пакистан, той успява да изпълни това свое обещание и да покаже как с воля и постоянство човек е в състояние да промени света.

Сега се връщам в леглото с чест;)

Приятни вечери!






38 коментара:

  1. Мъхче какъв хубав и неочакван пост за мен :)
    "Хиляда сияйни слънца" е книга която погълнах буквално на един дъх и се скарах с шофьора на автобуса с който пътувах защото нямаха осветление:) Още не мога да се отърся от нея и мисля доста често за нея :)
    "Чест" - също много хубава книга, за мен е ценна и с това, че е с лично послание за мен от автора на книгата :)))))

    ОтговорИзтриване
  2. Марте ... сега ще кажа, че малко ти завиждам за възможността за някакво съмотно занимание :))) И точно размишлявах по въпроса ... искам да си купя и взема с мен няколко интересни книги ... в случай че открия малко време за себе си и да си почета :) Не е невъзможно и от читанката, но обичам книгата да е истинска, на хартия :) Не съм чела нито една от тези три споделени заглавия и ме заинтригува с две от тях, може да си ги взема с мен :)
    Благодаря за споделеното! Прегръдки и цун!

    ОтговорИзтриване
  3. Марте, поглези се добре, пожелавам ти приятно излежаване с книжка в ръка, а когато твоите хора се завърнат весело посрещане на 2013г!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Мъхче, приятна почивка! Наслади и се по най-любимия ти начин! И при мен се задават почивни дни и с удоволствие ще прекарам част от времето с книжка. Благодаря за споделените заглавия, ще ги потърся, че предизвикаха интерес.

    ОтговорИзтриване
  5. Приятнооо..за мен четенето е на първо място от любимите занимания!Само дето напоследък, заради електронната ми книга, чета само стари неща:)!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Колко хубаво :)
    Ето това наричам аз да се погрижиш за себе си.

    ОтговорИзтриване
  7. Марте, наслади се на всяка една минутка, която имаш за себе си! Всеки се нуждае от презареждане! :))
    Благодаря за споделеното, определено ме заинтригува!
    Сърдечни поздрави и приятно четене/излежаване! :)

    ОтговорИзтриване
  8. Мъхче, ах ти, излежаваш се значи!:) Усмихна ме! Приятно четене и релаксиране!

    ОтговорИзтриване
  9. Е, бравос, уреди се да накиприш душата си, при това с неща, които ти допадат :)
    Приятно телепортиране :)

    ОтговорИзтриване
  10. Марте,благодаря ти, че сподели за тези книги!
    Обожавам такива моменти, удома да е тихо, да си направя чай и с няколко бисквитки или блокче шоколад да си опъна краката на дивана и да чета книга.За да избера една книга ме провокира или сюжета, или автора, или дори корицата...или някаква рецензия, но в последствие, когато потъна в сюжета, различни неща според моментното ми състояние или скорошни обстоятелства ми въздействат и ме провокират да преосмисля нещата, които са ми направили впечатление или съм преживяла...
    Чудесно е човек да има такива моменти!

    ОтговорИзтриване
  11. Купих си "Проницателя" много случайно, влязох в книжарницата за някоя нова кулинарна, но излязох с тази, споделям твоето мнение за малките неща и смисъла на тази книга, а тези моменти с книга в ръка и завита до ушите са ми любими, но обикновено са вечер късно, когато е най-тихо! Прегръдка от мен, много ме зарадва с този пост!

    ОтговорИзтриване
  12. Марта,чудесно занимание за релакс!Истински ме заинтригува,защото напоследък чета само препоръчани заглавия.Весело посрещане на новата 2013 година!

    ОтговорИзтриване
  13. Марта, благодаря, че сподели информация за тези заглавия, защото не съм си купувала нова книга от типа "художествена литература" от месеци, а утре имам перфектната възможност да направя това, защото си имам традиция на първи януари да лежа до късно с книга в ръка и през следващите ден-два да я дочета! Весело посрещане на Новата 2013 и да е здрава и късметлийска!

    ОтговорИзтриване
  14. Иха и аз така..само,че си взех и работата в къщи...и си почивам едновременно :)Весело посрещане на празниците!:D

    ОтговорИзтриване
  15. "Проницателят" също се нарежда в редицата с любими книги от 2012 - заедно с още поне 20тина :)

    Весело посрещане на новата година и от мен!

    ОтговорИзтриване
  16. Мъхче, тогава ти пожелавам още няколко дни на спокойно търкаляне и размисли! При мен времето за четене е основно вечер преди лягане, като на следващата вечер задължително препрочитам последните страници от предишната, защото обикновено книгата ме е ударила по главата (-:
    Весели празници!

    ОтговорИзтриване
  17. Мъх, страхотен пост! Ще прочета "Училища от камък". Благодаря :)

    ОтговорИзтриване
  18. Марта,блазе ти!Да останеш сама на собствено разположение е най-големия подарък ми се струва!Пожелавам много весело посрещане на новата година!

    ОтговорИзтриване
  19. Обожавам да чета ! Не познавам тези книги , но ще опитам да ги намеря и прочета ! Благодаря за поста ,Мъхче !
    Весела новогодишна нощ ! Прегръдки най-топли :* !

    ОтговорИзтриване
  20. "Учлища от камък" е в листата ми за четене :)
    Прекрасна 2013-та пожелавана на цялото ти семейство, Марта :)
    Прегръдки от мен!

    ОтговорИзтриване
  21. Честита Нова година, Мъхче!!! Нека 2013 влезе в домовете ни със здраве, радост и любов! Нека я посрещнем с усмивка, да я изживеем с любов и да я изпратим с успехи! За много години!

    ОтговорИзтриване
  22. Честита Нова Година, Мъхче! Да е мирна, весела, щастлива, здрава и благодатна!

    ОтговорИзтриване
  23. ЧЕСТИТА НОВАТА 2013 ГОДИНА, Мъхче!
    ЗДРАВЕ И БЕРЕКЕТ!
    И МНОГО ЛЮБОВ И ВДЪХНОВЕНИЯ....

    ОтговорИзтриване
  24. Марте, Честита да ти е новата 2013 година! Пожелавам ти да си обградена от любов, да се сбъдват малките мечти, защото те правят живота щастлив, да намираш поводи за усмивки всеки ден и все така да вдъхновяваш хората около теб! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  25. Честита Нова Година, Мъхче! Здраве, щастие и много любов на теб и цялото ти семейство!

    ОтговорИзтриване
  26. Марта, честита Нова година! Бъди здрава, съпътствана от късмет, любов и радост във всичко, с което се захванеш!

    ОтговорИзтриване
  27. Благодаря на всички за пожеланията!
    Честита нова година! Бъдете здрави и усмихнати!

    ОтговорИзтриване
  28. Честита Нова, Мъхче! Да има време за пантофи и книги, както и за пътешествия и празнично вдъхновение!

    ОтговорИзтриване
  29. Честита Нова 2013 година, Марта!
    Нека бъде по-успешна и благодатна!
    Да е мирна и плодородна!
    Пожелавам да сте здрави и щастливи,да имате сили и възможности да осъществявате мечтите си!
    Нека късметът,надеждата,любовта и доброто бъдат винаги с вас!

    ОтговорИзтриване
  30. Честита Нова 2013година Мъхче!С пожелания за много здраве,щастие,много любов,сбъднати мечти и благоденствие!

    ОтговорИзтриване
  31. Честита Нова година Марта!Моите пожелания не са по различни от предходните, но така е по празниците :)
    Освен здраве за теб и хората които много обичаш, ти пожелавам да бъдеш обичана и винаги да бъдеш себе си!
    Топла сърдечна прегръдка: Дани :)

    ОтговорИзтриване
  32. Честита Нова Година, Марте!
    Много здраве, щастие и късмет за теб и цялото семейство :)

    ОтговорИзтриване
  33. За много години, Марта! Много здраве ти пожелавам, повече време за мързелуване с хубави книги и достатъчно вдъхновение за нови творчески проекти :-)

    ОтговорИзтриване
  34. Мъхче, и от мен- ЧНГ! Много здраве, късмет, вдъхновения и позитивизъм (в тон с първата книга:)

    ОтговорИзтриване
  35. Здрава, мирна, благодатна и щастлива за цялото семейство да 2013, Марта! Безброй усмивки и сбъднати мечти! :)

    ОтговорИзтриване
  36. Ех, че хубаво..., Мъхче,
    честита и щастлива Новата 2013 -
    по добра, по-щедра и по-благодатна!
    Да я съпътстват здраве и любов,
    семейна топлина и уют, много успехи и сбъднати мечти, Диана

    ОтговорИзтриване
  37. Благодаря на всички за хубавите пожелания. Да ви се връщат ежедневно с голям интензитет;)
    Благодаря ви!

    ОтговорИзтриване
  38. Още една хубава книга има Чичо Грег Мортенсън и тя е "Три чаши чай". От всяка закупена книга се даряват средства, които отиват точно за построяването на училища и образоването на жените в развиващите се страни. Уникална, разтърсваща и прекрасна книга. А като жена кулинар вероятно ще ви хареса, ако още не сте се влюбили, разбира се книгата на Сара Адисън Алън "Градината на желанията". Сигурна съм, че ще те вдъхнови да си направиш курабии с лавандула, вино от орлов нокът, торта с теменужки и т.н..... Дегустирай я! ;)

    ОтговорИзтриване