сряда, 29 март 2017 г.

Полента тарт

На мен зимата си ми беше чудесна, но за повечето хора, тази година тя прекали. Факт е, че беше истинска, но чак пък дълга, не бих я нарекла. Както и да е. Идеята беше, че пролетта дойде някак на бегом. Веднага след последния сняг, слънцето се облещи и в града всичко вече цъфти. Тук при нас, не точно, но бавно и полека новият живот се заражда. Сутрините са със скреж, а вечерите позволяват питие на двора. И аз като времето, не знам още какво съм. И ястието ми днес- също. Има малко есен, малко зима край камината и малко пролет. Но пък наистина е вкусно и като ви се види подходящо за някой сезон, опитайте го обезателно.

Полента тарт със спанак или по нашенски- запечен качамак със спанак.




Продукти:

* 125 гр. царевично брашно;
* 400 мл бульон или вода;
* 100 мл прясно мляко;
* 1 с.л. масло;
* 125 гр. моцарела ( или една опаковка);
* 25 гр. сушени домати;
* 25 гр. ядки по желание ( аз използвах микс);
* 2 малка глава лук;
* 2 скилидки чесън;
* 150 гр. пресен спанак;
* сол, черен пипер, по желание и други добавки за гарниране.



Приготвяне:

Бульонът( водата) се поставя на котлона, заедно с 1 ч.л. сол да заври. През това време, в малко мазнина, се задушава едната глава лук, нарязана на ситно, а когато омекне, към него се добавя и едната скилидка чесън. След около минута се махат от котлона. Към заврялата вече вода се добавят прясното мляко и царевичното брашно и се бърка енергично, за да не се образуват бучки. Когато се сгъсти, към него се добавят задушените лук и чесън и маслото и се разбърква отново. Сместта се разстила в подходящ съд за печене, върху хартия за печене и се поставя във фурната на 200 градуса за около 30 минути или докато краищата се запекат. През това време в дълбок съд на котлона, се поставят втората главичка нарязан лук и отново чесъна, след като лукът поомекне. Минутка по-късно се добавя измитият спанак и се похлупва да се задуши. Подправят се със сол и черен пипер на вкус. Сушените домати, заедно с ядките и малко зехтин, се поставят в блендер и се смилат до получаването на каша. Върху запечения блат се поставя първо сместа от домати, после се нареждат кръгчета моцарела и най-отгоре за разстила спанакът. Запича за още 10-15 минути на около 150 градуса или докато моцарелата се разтопи. Желателно е да се изчака леко преди разрязването, тъй като в противен случай, формата му не е така добра и естетична:)

5 коментара:

  1. Запеченият качамак със спанак много ми допадна Марте 😃
    Такъв зеленичък, никак не ми звучи зимно, направо е грейнал като пролетна ливада 😘, макар че качамака си е точно за зимата 😉, с удоволствие бих си го яла и сега!
    Пролетен поздрав с усмивка 😃

    ОтговорИзтриване
  2. Много ми се искаше да беше вмъкнала малко снежец, от едно място или от няколко, че аз дирите ти тази зима не хванах:) толкова партини направи, че има защо зимата да не ти стигне на теб:). Полентата и ние я уважаваме, даже правих и един твой вариант преди време. Изглежда много вкусно! Пожелавам ти и Пролетта и лятото и есента така да не ти стигнат:). Поздрави, Мъхче!

    ОтговорИзтриване
  3. Марте,
    и аз като теб съм почитател на зимата и полентата / мамалигата / е ястие точно за по - студено време.Но през пролетта и аз я гарнирам със зеленина, даже и различни зелени подправки / розмарин, мащерка, риган , босилек /.Става чудна.Твоята изглежда прекрасно.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  4. Така де,друго си е пресната зеления в менюто....

    ОтговорИзтриване
  5. Качамак със спанак би ми се харесал, но зимата...леле колко ми омръзна не е истина, имах чувство, че продължи поне две години и че никога няма да свърши, даже още се стряскам, че ще се завърне, а този вятър...не спера, дори когато има слънце...

    ОтговорИзтриване