сряда, 18 януари 2017 г.

Парти-тарталетки с хумус и печени чушки

18 дни след началото на Новата година, а аз още не съм казала: Да ни бъде здрава и честита! От толкова и се каня да го направя тук, но Муза беше решила да посещава други хора- не мен. Нищо. Това място все още е дете- няма и седем години- с подходящите методите все още можем да се възпитаваме взаимно.
Писането тук всъщност е много хубаво начинание. Не заради някой друг, а заради мене си. Всеки път, когато си мисля, че нещата се прецакват и може би този път няма да се справя, влизам тук и покрай снимки и истории, си спомням всичко, което иначе бих забравила и се напомпвам до степен да се чудя откъде да започна.
Измина още една година, която не през цялото време харесвах, но в същото време много опитвах. Имаше истории, които ме натъжаваха, други ме радваха, трети ме омагьосваха и обогатяваха.
Започна нова, която вече също тръгна нагоре-надолу. Опитвах се да я започна просто добре и все нещо или някой минаваше и задраскваше добрите ми хрумки и ме вкарваше в утъпканите коловози на ежедневието. Ваканцията нямаше край. Поредицата от семейни празници все още в разгара си. Децата, застопорени у дома, опостушаваха храната със скоростта на стихийно бедствие и не спираха да се дразнят, а аз не успявах да насмогна в битовизмите. А така ми се искаше да продължа да опитвам. Навън си е Пауло Куельо и въпреки хумора, сатирата и забавата, студът си е студ и ми е трудно да се сгрея, дори с мисли.
Пък зимата може да е толкова привлекателна. На разходка там, където още никой не е направил партина.



Край замръзналите води на селския водопад.



Вечер вкъщи на дивана, гледайки за пореден път, поредния сезон на "Приятели". Дори и фактът, че след вечеря има купища чинии за миене, иде да покаже, че съм изкарала вечерта в голяма и шумна компания, за която много хора мечтаят. Искам само здраве и повече време и вдъхновение да си пиша тук.



Днес бил международния ден на снежния човек. Преди 4 години му правих фотосесия. Към днешна дата малката ми дъщеря направи цялото ни семейство от сняг и предвид метеорологичните условия, нашите бели копия си трупат килца на двора и ни се усмихват от прозореца ден след ден;) Защото днес, снежният човек е символ на зимните веселия. А след забавленията навън, най-хубаво е да се прибереш на топло и да продължиш купона. И за да изпразнуваме зимата, храната и всички хора, които имаме около себе си, ни трябват парти-хапки. В случая-тарталетки:

Парти-тарталетки с хумус и печени чушки:

Продукти:

за хумуса:
* 300 гр. сварен нахут ( или 150 гр. суров, предварително сварен);
* 2 с.л. сусамов тахан ( аз често ползвам слънчогледов, че ми е по-вкусен, но оригиналната рецепта е със сусамов);
* 2 с.л. лимонов сок;
* 4-5 с.л. зехтин;
* 1 скилидка чесън;
* сол на вкус.

за тарталетките:

* 250 г брашно;
* 1 пак. масло (125гр.);
* 1 яйце, средно голямо;
* ½ ч. л. сол;
* 1–2 с. л. вода.

* 2-3 печени, обелени чушки;
* магданоз.



Приготвяне:

Започваме с тарталетите, защото отнемат най-много време. Брашното се пресява, за да се вкарва въздух и готовото тесто да стане хрупкаво и леко. Добава се маслото и се стрива, докато сместа стане еднородна и на трохи. Прави се кладенче и вътре се изсипва яйцето, предварително разбито. Сместа се размесва и се добавя по малко вода. Тестото се омесва набързо и се оформя на топка и се увива във фолио, която слагаме да се да стегне в хладилника за около 30 мин. След изваждането им формуваме в желаната форма и големина, надупчваме с вилица всяка една от тях ( за да запази формата си при печенето) и печем в предварително загрята на 190*С фурна за около 25 мин. или до порозовяване.
Докато тестото преседява в хладилника, приготвяме хумуса. Ако изплзвате суров, първо трябва да го накиснете, после да го зварите и накрая да махнете люспите ми. Т.е. трябва да подготвен предварително. В противен случай, една консерва върши чудесна работа. Смесваме всички продукти за него, без чесъна и зехтина. Разбиваме добре в блендер (или с пасатор), докато се получи хомогенна маса. Към нея добавяме ситно нарязания чесън и зехтина, разбъркваме отново и е готов.



Остава да съберем тарталетките. Във всяка една "черупка" поставяме (шприцваме) хумус, отгоре поставяме нарязани на ивици печени чушки и декорираме с магданоз. Харчат се много добре, да знаете. Снимките, разбира се, са леко мазни, ма така е като дишате и снимате привечер:)
А сега ако снегът ви става за формуване (щото поради много ниските температури нашият е прашлясал и с ледена кора отгоре), отивайте да почетете човека на метлата (1) и кръгчетата (8) и се снимайте за спомен:)

8 коментара:

  1. Честита да е 2017, Марте! Да ти донесе повече усмивки и добро настроение, здраве в изобилие и все повече, запомнящи се щастливи моменти със семейство и приятели.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. А, бе ако рецептата не беше толкова хубава това, че късно честитиш си е меко казано невъзпитано ;)
    Ама,като нямаш 7 ти е простено.
    /Не, че аз съм честитила, ама то си е заразно :)/
    Да ви е здрава годината, Мартич и много прекрасни снимки на храна и пътешествия да виждам тук!

    ОтговорИзтриване
  3. Да ви е здрава и щастлива годината, Мартич!
    Кога намери време толкова тарталетки да спретнеш, ей, умора нямаш!
    Остава да намериш време и да се качиш малко към по-високата част...

    ОтговорИзтриване
  4. Здрава, щастлива и успешна да е годината ти Марте, пък и за всички около и до теб 😃
    Кефя се на снежните ти снимки, ама явно съм позабравила, колко студен е снега 😉, и как щипе студа 😃
    Нищо им няма на снимките, ти си дишай и снимай, пък ние ще гледаме с отворени уста 😉
    Тарталетките са чудесни! Точно такива ги обичам с печени чушки ❤️

    ОтговорИзтриване
  5. Весела и успешна Нова година, Марта! Каква позната ваканционна история. Мисля, че вече всички продавачки в магазините за хранителни стоки ме познават:) Само ушите ми дето не изядоха вкъщи :) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Да ви е Честита Новата година, Мъхче, на цялата прекрасна фамилия! Живи и здрави бъдете и повече пиши тук, не само заради себе си, а и заради нас:). Прекрасни фотоси, зимата е красива, стига човек да има очи и сърце да я види. На хубаво местенце се е разположило снежното ви семейство!:) С тия тарталетки ме разби( да не си отворила кетъринг фирма, нещо?!) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. Марте,
    да ти е честита мирна и спокойна новата 2017 година !Чудесни и много интересни тарталетки .
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  8. Честита, Марте, па дори и със закъснение
    Желая ти здраве, и време за вдъхновение!
    И се черпя една, две, три тарталетки...

    ОтговорИзтриване