понеделник, 5 декември 2016 г.

Коледни подаръци


Наближава Коледа, а с нея и "любимата" ми част по измислянето на подаръците. С близките ни се знаем от има-няма цял живот, с някои само от двайсетина-трийсет години, та каквото сме успели да си измислим за коледна изненада под формата на нужди, вече отдавна сме го направили. И изненадите стават все по-неизненадващи. Подаръците отдавна не са просто вещ, която да поставим на секцията в хола или блуза, с която да ходим на работа. Подаръците трябва да носят емоцианална радост. При децата е лесно, но с възрастта човек разбира, че отношението е най- важното и това, че някой отделя време за теб. И както много често се случва при мен, намерих време и майсторих. Тази година съм го ударила на шев и кройка, "изкуство" и дърводелство. И почти нищо не съм пазарувала като изходна суровина.

Всяка почивка на морският бряг изкарвам солидно количество време в "копане" на камъни. Не че сама съм се сетила за следващата идея, но тези камъни сама съм си ги набрала и от тях сътворих "Картини".






За малките деца направих пингвинчета от бутилки. Тъпото е, че у дома не пазаруваме безалкохолни напитки и събирането на бутилки беше нелека задача. Възнамерявам да ги напълня с лакомства, вместо чорапчета, пликчета и каквото още там се предполага.




Направих и една поставка за ключове, с място за бележки. Отново от камъни, клони и дъска за подложка.




Уших и покривка или т.нар. тишлайфер. Бих хвърлила повече усилия в подобна посока но единствената машина, която притежавам, е по-възрастна от мен, задвижва се механично с крака и освен прав бод, друго не умее.




Уших и две чантета за лятото- едното ще си е за мен.





Разбира се, за всички ще има картички с пожелания.




Коледа е време да бъдем заедно. Не е редно да я съсипваме с лудо обикаляне по магазините, което може да я отрови. А за да е още по-сладка, можем да добавим и нещо вкусно.
Дано успея да покажа какво имам предвид.






22 коментара:

  1. Всичките ти идейки са блестящи, Марте!
    Очите ми остават на страниците на блога ти! И най вече на първата картина.
    Това лято и аз ще си събера камъчета и ще си направя.
    А рамката от къде я взе?
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Габчо, съжалявам, че късно отговарям, но в икеа продават такива обемни рамки. Сигурно и на друи места

      Изтриване
  2. А,бе, Мутафова, много си креативна :)
    Скрита лимонка си, знаех си ;)
    Чудесни идеи, Марте!
    И аз не съм по пазаруване по Коледа!
    Сигурна съм, че и вкусотиите ти ще са чудесни :)

    ОтговорИзтриване
  3. Страхотни идеи и подаръци, Марте!
    Чакам с нетърпение и коледните ти вкусотии!
    Весели и усмихнати празници! :)

    ОтговорИзтриване
  4. Всичко, всичко е прекрасно! Поздравявам те от сърце, за усърдието и всичко, което си вложила в тези подаръци. Безценни са и вярвам ще докоснат всеки от получателите! Празничен декември!

    ОтговорИзтриване
  5. Е това е една фантазия! Страхотни идеи, страхотно направено! Царица си ми!

    ОтговорИзтриване
  6. Напълно споделям разбирането ти за споделена Коледа, Марте.
    Справила си се перфектно, а подаръчните ти идейки са много оригинални!
    Топли, красиви и усмихнати празници!

    ОтговорИзтриване
  7. Очарована съм - Прекрасни подаръци, Мъхче ...
    ефектни, много идейни, красиво оформени и прецизно изпълнени!
    Поздравления за теб, майсторските ти ръце и още празнично вдъхновение!

    ОтговорИзтриване
  8. Браво, Марте!
    Как ми се иска време за това...„За сега ще се задоволя с магазинни подаръци, обичам и шопинга:), особено около празниците, дори ей така да се шляя из магазините.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Имах една шефка, която казваше:
      Ако нямаш време, направи си го. Та и аз така- взех от други занимания време. Но всяко нещо иска жертва, Весе. Факт

      Изтриване
  9. Боже Марте, много си креативна! Аз нямам такива таланти, ръцете не ме слушат! Децата ти са късметлии!Целувки

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ани, това не е висш пилотаж, а колкото до идеите, след Гаус нищо ново не е измисляно в математиката:) така и в творчеството :)

      Изтриване
  10. Мъхче, браво, невероятни подаръци си сътворила! И най-ценното е, че са от твоите ръце. Особено ми харесаха тишлайферчетата.....ако ти артисат случайно.
    Весели празници!
    М

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ако ми артиса време, някоя Коледа ще ти направя :)

      Изтриване
  11. Марте,
    аз съм впечатлена от твоите картини с камини " От нищо - нещо ".Много са красиви, но с какви бои боядисваш всеки камък.И аз ще използвам твоята идея, ще си събера това лято различни по вид камъчета специално за картини.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, първите са си естествени, каквито е имало по плажа. Другите с акрилни бои. Бухалчетата отгоре покрих с безцветен лак, че не са защитени в рамка като картините :)

      Изтриване
  12. Невероятни идеи и прекрасно осъществяване! искрено завидях на получателите:)

    ОтговорИзтриване
  13. Честито Рождество Христово Мъхче ! Честита Коледа ! Весели, мирни и благословени празнични дни ! Мир и благодат в твоето семейство !
    Весели празници !

    ОтговорИзтриване
  14. Мъхче, за много години!
    Здраве и берекет, и все да имаш по един самолетен билет да "дрънка" в джобчето, вместо бонбонки....!
    М

    ОтговорИзтриване
  15. Марти, честита нова година! - първо :)
    Пожелавам ти интерена пълна с пътешествия, време с приятелите, успехи в семейството, всички да сте здрави и да сбъдвате мечтите си!
    Второ: подаръците, които си направила са страхотни, особено картините с камъчета - обожавам такива неща и аз самата съм сред копачите и събирачите на клонки, стъкълца, камъчета, миди и т.п. :) и страшно обичам да майсторя подобни неща, нямам умения за работа с машина, но пък идеи ....Картичките също са оригинални. Получателите със сигурност са били приятно изненадани :)

    ОтговорИзтриване
  16. Марте, къде ли съм била по коледните празници че не съм видяла тази ти публикация 😜
    Влюбих се в картините от камъчета ... страхотни, страхотни 😃 Колко ли им се радват притежателите им сега?
    Артистична душичка си! Много ми хареса всичко направено от теб!
    Прегръдка ❤️

    ОтговорИзтриване