понеделник, 12 октомври 2015 г.

Дъждовно, като в Лондон

Това е една малка разходка от преди 2 седмици в Лондон, много подходяща и съвсем в унисон с времето навън.



Когато бях ученичка и мислех, че е хубаво да живея извън България, Лондон беше едно от местата, които си бях заплюла. Вдъхновявах се от тухлените къщички, подредени като шоколадови блокчета, от традициите на англичаните и хуморът им и мислех, че градът много би ми прилягал. Сега, 20-30 години по-късно, отивайки за първи път там, констатирах, че това изобщо не е така. Може би с младия си мозък и начин на живот бих се чувствала добре там, но сега единственото нещо, което все още харесвам, е английския хумор.
Градът е твърде голям за моите провинциални разбирания, твърде забързан,мръсен, шарен и пренаселен, а аз вече мечтая за градина с домати:)

Ако човек гледа снимките ми, може и да не остане с впечатлението, че съм точно там, но аз така го видях.

Най-познатата част:











По-малко познатата:









По-зелената:











По-шарената:






















И най-символичната;)











И да ви кажа, цял Лондон чисти ориз:)









Хайде, че пак се стъмни:






43 коментара:

  1. Великолепни снимки, много харесах:) Иначе и аз не бих живяла там:)

    ОтговорИзтриване
  2. :) лично аз харесвам по-малко познатата част повече, не конкретно на Лондон /където все още не съм ходила, но за момента нямам импулси в тази посока :) виж в Шотландия бих се замъкнала при първа възможност :)/
    снимките бижу както винаги :*

    ОтговорИзтриване
  3. Както винаги - невероятни снимки!
    Търся да видя какъв ориз чистят в Лондон, докато чатна за какво става въпрос! :) :) :)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  4. Красиво е да го видя през твоите очи/ обектив, Марта! Лично аз също не бих живяла там! С чистенето на ориз ме разсмя от рано рано :)
    Прегръдки и весел ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Прегръдка, Габчо. И се оглеждай за дупките. Като ги видиш предварително, не падаш в тях:)

      Изтриване
  5. Аз с удоволствие бих живяла там :)
    Иначе не си падам по тази известната част, пълна с туристи.
    И затова я оставих последна :)
    Чудесни снимки, Марте!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, любимият ти племенник ти е спестил голяма част от града, мисля;) Той тупти, това е цял свят в един град. Хубаво е да го видиш, ма за повече, едва ли. Прегръдка за теб от наше село:)

      Изтриване
  6. Ех, че красиво, Марта! Благодаря ти, че сподели!

    ОтговорИзтриване
  7. Марте,
    никога не съм била в Лондон, но съм наясно как е в голям град.За жалост и тук в България вече започваме да бягаме от големите градове.Започваме да търсим тишината и спокойствието.Но всеки голям град си има и своите предимства, но наистина всеки копнее за градина с домати.Но снимките са прекрасни, чуден е градът, но от далеч.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Изобщо не е за жалост, Ели. Това е истинския живот- извън големите градове, природата, доматите. Другото е търчане. Не че няма хора, дето могат и там да се наслаждават, но ....

      Изтриване
  8. Много яки снимки, Марте. Когато ходих, помня, че така исках да снимам този Биг Бен и сигурно му направих 100-на снимки и в нито една не го хванах както трябва. При теб се е получило доста добре! А иначе, аз бих живяла леко с влакчето извън Лондон в хубавите къщета с магнолии отпред :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Абе не се получи както исках, заради безбройните тълпи. Но все е нещо, все е спомен;)

      Изтриване
  9. И аз харесвам точно тези неща - шоколадовите къщичщи, с уж небрежните им градини с диви цветя, дръвчета магнолии и разнообразни рози и прословутият им хумор... но не искам Лондон с тълпите...
    Страхотни снимки и чувство за хумор!
    Прегръдки и пожелания за средиземноморски температури! :)

    ОтговорИзтриване
  10. Отново прекрасни снимки! Хайде и аз да изкажа мнение - не бих живяла там, но пък се надявам скоро да отида, ей така, за няколко дни.
    Поздрави и отново БРАВО за красивите, цветни и зареждащи снимки! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Всяко пътешествие си струва, Светле, абсолютно всяко. Благодаря!

      Изтриване
  11. Мен пък никога не ме е привличал този град, но бих била любопитна да разбера дали очакванията ми за разочарование от него биха се оправдали. Колко му е точно пък на мен да ми допадне, то и аз съм си все бамбашка, но съм сигурна, че извън навалицата ще ми е по-приятно. :) Снимките ти са прекрасни, Марте!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Поздрав, Ирма! Не е зле да провериш очакванията си когато може.

      Изтриване
  12. Ох ... навалицата от хора ме депресира ;)... виж в градинката с доматите е друго усещането :)
    Но пък да ти разглеждам снимките Марта, никога няма да ми омръзне :) а сега след като видях Лондон през твоя обектив, мога и изобщо да не бия път до там ;)
    Правиш чудесни фотоси и на тъмно!

    ОтговорИзтриване
  13. Марте, много яки снимки, особенно нощните :) Явно много съм пропуснала като не съм видяла нощен Лондон. :)
    Поздрави и благодаря за разходката!

    ОтговорИзтриване
  14. Прекрасни снимки, Мъхче,
    Само ти умееш така красиво да подбереш и пресъздадеш всяко едно местенце, независимо дали е Лондон, Лефкада или само едно пътуване!
    Благодаря за удоволствието, хубави и усмихнати есенни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Дианка. Макр да ми се искаше да мога повече.

      Изтриване
  15. Ех, много ни е изстрадана любовта с този град. Ама ти благодаря, че ми напомняш за него!
    За чистенето на ориз - още 2011 ги заварих да са луди по цъкането. :)
    И една молба: "Градът е твърде голям за моите провинциални разбирания, твърде забързан, мръсен, шарен и пренаселен, а аз вече мечтая за градина с домати :)" - може ли при теб? Май съм на същия хал. :)
    Прегръщам те, Мартичка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Само да се науча на доматите и те вземам, Герчо

      Изтриване
  16. По-малко познатата страна е страхотна! Много готско пътешествие. Чудя се и ние ли сме такива идиоти и го чистим този ориз непрестанно?!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И ние много чистим, Йоли, ма тия са крале- кво да ги правиш? Потекло;)

      Изтриване
  17. Марте, аз пък не бих живяла никога извън София дори, а извън България - абсурд, патриот съм си. Това си е моя роден град и тук усещам само ""моето си място". Нито искам Лондон, нито искам село и къща с домати. Но много ми се иска навсякъде да отида и да видя, дай боже някой ден да имам възможността и до Лондон да стигна, но преди него в реда на желанията има доста други. А снимките ти много ми харесаха!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Весе, никога не е правилната дума, човек не знае... Но ако има избор, нека е където иска.

      Изтриване
  18. Дъждовно, дъждовно, ама през твоя обектив винаги е красиво, Марта!
    А иначе с това глобално село, в което се е превърнал светът...кеф ти София, кеф ти Лондон, кеф ти Бари...хихи! Абе изобщо - кеф ти риба, кеф ти паламуд.....
    С усмивка
    М

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тъй де, но на Женския пазар от години не съм минавала, като гледам и Лондон там ще иде в моя свят;)
      Паламуд обичам:)

      Изтриване
  19. Показа ми го красив, през твоя обектив - ти това го умееш.

    ОтговорИзтриване
  20. Beautiful photos! Thank you so much for sharing, and hello from Montreal, Canada! :)

    ОтговорИзтриване
  21. Мога да се закълна, че съм снимала от абсолютно същата точка някои от обектите :) е, само дето моите снимки не са толкова добри колкото твоите, но ще наваксвам във времето със снимането на далечни обекти и пейзажи.
    По отношение на място за живеене съм на абсолютно същото мнение. Ходила съм вече няколко пъти и все през уж най-топлото време в годината, но никога не можах да го оцеля и да кажа, ейй топло ми е... Освен това, точно като теб мисля, че ми докарва напрежение и главоболие толкова много народ на едно място. Има и нещо друго, с всичко се свиква казват, но на мен не ми се ще да свиквам с неща които не ми допадат, а напротив :)
    Поредицата снимки на хората с телефони в ръка ми е любима и наистина там се набива на очи това използване на уредите непрестанно и във всяка подходяща секунда.
    Поздрави, Марте!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Танче, а дано не ни се налага да свикваме с неща, които не харесваме. иначе знаем, че може и две и двеста.
      И не ме лъжи за снимките- убедена съм, че аз мисля точно обратното. Поздравче!

      Изтриване
  22. И аз като Ирма ще се изкажа,Марте,абсолютно все едно моите мисли е отразила!Никак,ама никак не ме влече да посетя този град ,а и тръгне ли човек предубеден за някъде 100% очакванията ще му се сбъднат!Така че засега в близката петилетка изобщо не го предвиждам,точно поради това :
    "Градът е твърде голям за моите провинциални разбирания, твърде забързан,мръсен, шарен и пренаселен, а аз вече мечтая за градина с домати:) "
    Пък и ти ме разходи сега толкова цветно,стига ми :)
    Сърдечни поздрави с пожелание за прекрасен уикенд!

    ОтговорИзтриване