четвъртък, 16 юли 2015 г.

Мохито с френско грозде

Няма да съм многословна, компютърът ми все още е в отпуск по болест, трудно го карам да се надигне за малко от леглото, та набързо, преди голямата лятна почивка по бреговете на фалиращата ни съседка, да метна тук едно освежаващо, отпускащо и усмихващо лятно питие.
Идеята я видях тук, сега тренирам на двора с метнати върху хамака и лакирани в синьо крака и вече дишам с пълни гърди.




Принципно, за директна консумация, този плод го недолюбвам, миналата година го оползотворих на една чудна лютеница, но сега времето е топло и имам желание за свежест.



Продукти:
* 8 големи листа прясна мента;
* 1/2 лайм ( конкретно тези снимки са с лимон, че лайма беше свършил);
* една шепа френско грозде;
* 2 с.л. кафява захар;
* 100 грама бял ром;
* лед ( хубаво е да е натрошен, ама нямам как да го направя такъв);
* 100 грама сода или вода;



Приготвяне:
Отнема 5 минути. Слагаме в подходящ съд лайма, френското грозде, захарта и листата мента и хубаво намачкваме. Прецеждаме сокът, добавяме рома и изливаме съдържанието в голяма чаша, подходяща за тази цел, където предварително сме сложили леда. Изсипваме отгоре водата (содата), декорираме с чадърчета, плодчета, листенца и се опъваме на слънце. Наздраве!



Хубаво лято на всички, особено на онези, които са някъде на почивка. И аз отивам да снимам вълните!


30 коментара:

  1. Ех, морето...и това прекрасно освежаващо питие!
    Да му носиш поздрави и да го питаш и на него не му ли е домъчняло за мен!!!
    Аз ще се утеша със снимката ти, ще преглътна с малко рецина и ще помечтая и за твоето мохито!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Със сигурност му е мъчно , Игликич. Ще го поздравя от теб. А ти продължавай да искаш и ще стане:)

      Изтриване
  2. Свежо 😀 целувки от Родопите!

    ОтговорИзтриване
  3. На мен ми е от любимите плодове още от детинство. Дано успея да опитам рецептата /в случай че лятото се довлече по-насам и застои за поне 5 дни/.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е, свикнала си вече на летните липсотии, тъй че просто си забъркай нещо весело:)

      Изтриване
  4. Бих го споделила с теб :)
    Хубаво гръцко море!

    ОтговорИзтриване
  5. Чудесна напитка! Жалко,че френското грозде в градината на мама изсъхна, но щом зърна някъде да се продава- ще опитам рецептата.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще насадите ново, Краси. Никогга не знаеш кога ще ти се допие мохито;)

      Изтриване
  6. Хубаво лято и на теб, Мартичка. Цопни се във водата и заради мен. Пропускам морето тази година. Прегръдки и наздраве без френското грозде.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Все до Бургас ще идеш, че и аз така:) принципно се влизам в морето, но за теб ще направя "булгар, булгар":)

      Изтриване
  7. Ехее! Последната снимка е убийствено красива, Марте!! Чудна, чудна!
    Пожелавам ти едно щуро лято и незабравима почивка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси, Габчо, с три деца ще е щура със сигурност- за почивка- не знам:)

      Изтриване
  8. Ех че хубаво Мъх. Ако може и аз така да опъна краката, не отказвам на някой плаж с касисово мохито в ръка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И това ще стане, Лучия, и това ще стане. След две -три годинки:) дотогава ще се отиграете с дребната:)

      Изтриване
  9. Обичам този плод Мъхче, когато се съчетае добре с други плодове е много вкусен.Чедесна напитка за горещите летни дни.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, само в комбинация го харесвам, но сам по себе си е много красив. За вкусен, не зная:)

      Изтриване
  10. Чудесна идея, Марта! Весело лято!

    ОтговорИзтриване
  11. Сега къде да търся френско грозде?(Въпросът ми е сериозен)
    Прелест!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сега не знам. Догодина ми се обади да ти дам:) хубаво лято, Миленка!

      Изтриване
    2. Обаждам ти се от сега,Марте!
      Наистина ще съм ти много,много благодарна!
      С нетърпение ще чакам ДОГОДИНА!:)Благодаря ти!

      Изтриване
  12. Аз го харесвам всякак! И много в твоето свежо предложение! Хубава синя и морска почивка, Марти!

    ОтговорИзтриване
  13. Великолепие, Мартич! :) Разтопи се от удоволствие и си направи една огромна колекция от незабравими спомени. :)

    ОтговорИзтриване
  14. Хубава морско-гръцка ваканция ,Марте и чакам готините ти снимки....
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  15. Хубаво да се нацамбуркате,Марте,питието и снимките-божествени!Гуш!

    ОтговорИзтриване
  16. Марте, аз не пия алкохол, или поне много, много рядко, но това предложение ми се хареса - и на цвят също:))
    И за морето зажаднях...очаквах сниман и синия лак:))

    ОтговорИзтриване
  17. Страхотна идея и снимки, Марте ;) Разкощ!

    ОтговорИзтриване
  18. ето такова мохито и аз обичам :)
    Чудни снимки, Марте! А видях, че добре се понамокрихте това лято :) Хубав остатък от него!

    ОтговорИзтриване