вторник, 7 юли 2015 г.

Печени патладжани с разни неща

По-социалните вече знаят, че напоследък съм голяма глезла: не готвя, не снимам, експлоатирам семейството и роднините и единствената заблуда е, че аз съм опънала краци на хамака;) Истината е, че имам много работа, но от друго естество или по-точно от много други естества, та чак иначе експлоатиращото ме семейство, се зае да ми върши работата. За което безкрайно благодаря. Винаги това е било всичко, което искам от тях- обич и протегнати за помощ или прегръдка ръце.
Отделно от това, както всяко лято, компютърът ми излезе в непланиран отпуск по болест и пропуснах да си отбележа юнските моменти. Е, все пак ще се опитам да не забравя, че отново отскочихме до морето, а спомените ще гледам да ги запазя в главата си.
Та вчера, най-после и аз направих два-три завоя край печката, но все пак е лято, не се застоях дълго. Вижте, ако ви харесат продуктите и този начин на маркиране на готвенето (защото ми отне сумарно по-малко от половин час), резултатът се одобри определено от всички участници в тестовете. Оригиналната рецепта, от където взех идеята, е с чери домати и пресни смокини и праз, но тъй като не разполагах с всички тези неща, използвах заместители:

Печени патладжани с моцарела, сушени смокини и сушени домати

Продукти (за трима):



* 2 средни патладжана;
* 200 гр моцарела;
* 2 стръка пресен зелен лук;
* 6-8 сушени домата;
* 6-8 сушени смокини;
* 4 с.л. балсамов оцет;
* 1 с.л. захар;
* 2 скилидки чесън;
зехтин, сол, черен пипер.



Начин на приготвяне:

Патладжаните се разрязват на филийки по дължина, поръсват се със ситно нарязания чесън и сол, леко зе намазват със зехтин и се пекат на около 200 градуса за около 30 минути.
През това време пресният лук се задушава леко, само докато омекне, добавят се нарязаните сушени домати, поздравя се със сол и черен пипер и след 2-3 минутки се отстранява от котлона.
Отделно се приготвя и сос от захарта и балсамовия оцет, които се оставят заедно на среден огън, докато сместа се посгъсти леко и заприлича на сос.
Върху всяко парче патладжан поставяме тънко парче моцарела, отгоре изсипваме от доматено-лучената смес, поръсваме с нарязаните сушени смокини и запичаме за още 8-10 минути на 200 градуса или докато моцарелата се разтопи. Поръсваме с балсамовия сос и сервираме.
Идеята оттук.



хубаво лято на всички, които вече са на морския бряг.

21 коментара:

  1. Аз явно не съм в групата, но разбирам за задачките, и как денонощието е недостастъчно...Важното е, че си стигнала до морето, и аз стигнах, но не хоризонтирах...Патладжанените филийки ми звучат вкусно, обичам всякакви вариации на тема патлаждан.
    Желая ти хубав юли! Повече море и по-малко работа/и!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бети, и аз още не съм гледала морето хоризонтално. Хубави дни и на теб. Знам, че поне морето ти е близо

      Изтриване
  2. Марте, комбинацията е жестока :)
    Не знам дали няма да ръсна и малко синьо сиренце,
    но това са подробности от пейзажа ;)
    Иначе нали съм социална, те знам откъм забежки :)
    Полъх от морето :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А на теб пък морето ти е в краката, за което май завиждам леко. Синьо сиренце и аз имах, но забравих да ръсна. Ако ме изпревариш в пробите, ще споделиш. Прегръдки!

      Изтриване
  3. Мартич, пожелавам ти да намираш време и за себе си! В тази жега твоята рецепта ми е идеална с бързината и липсата на много операции около печката, записвам я в списъка за направа! Пожелавам ти още отскоци до морето, нов компютър и да намериш време за среща!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Последното и аз си го пожелавам, ма да ми мине зорът:)

      Изтриване
  4. Много красиви патладжани - като картина на модерното изукство. И вкусовете ми харесаха - и те такива едни абстрактно-аванагардни. Хубаво лято и от мен и още вълни да наснимаш.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Брей, можела съм да рисувам със зеленчуци:) а вълните, тепърва ще ги срещам. Поздрав, Дени!

      Изтриване
  5. Леле, каква красота се е получила само! Непременно ще пробвам, защото обичам всички продукти,които си подбрала:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Траянче, не вярвам да ме оплюеш после:) поздрави!

      Изтриване
  6. Ха, супер интересно. Патладжан със смокини. Фен съм, ще пробвам. Даже и синьо сирене ще сложа да пооправ малко моцарелата, че тя е безвкусна. Много ми харесва, даже твоят вариант със сушените плодове ми допада повече, Марте. Опреселено вкуса с тях ще е по-концентриран, отколкото с пресни. Благодаря мързелано, страхотна си.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не ме излагай пред чужденците? Само група гора знаем колко мързелива съм всъщност:)) и да, права си и за наситения вкус, и за синьото сиренце. Хубава вечер по селата, момиче ( и гушни другото момиче от мен)

      Изтриване
  7. Много вкусна, различна и интересна рецепта, Марте! Завръщането ти в кухнята е направо триумфално! Добре те поглезиха и като гледам ти добре им се отблагодаряваш накрая! Снимката на морето е изключително добра!
    Поздрави и усмихната сряда!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси, Габчо. Като цяло се старая, но имам свойте пловдивски ( знаеш за какво иде реч) моменти. Хубав четвъртък за теб.

      Изтриване
  8. Марте,
    рецептите с патладжани не са от най - любимите у дома.Но т.к. имаме засяти патладжани в градината и обикновено се чудим какво да ги правим непременно ще изпробвам твоята бърза и лесна рецепта.Много, много подходяща за летните жеги, които тепърва предстоят.Е , лятото обикновено имаме повечко работа и ангажименти, но за всичко се намира поне малко време.Основното е да умеем и добре да почиваме, което от сърце ти пожелавам.
    Поздрави и весело лято !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не знам за теб, Ели, но аз съм от хората, които рядко почиват, затова пък гледам да се занимавам с безобразно любими неща през това време. Хубаво утре!

      Изтриване
  9. Имам известна идея за вкуса,но сушените смокини са брилятна идея и мигом отмятам рецептата в менюто за едни скорошни гости.Да видим ще ни одобрят ли кулинарните занимания.Марте,съчувствам за многото работа и повреда на компа,но пък дано юнските спомени ти носят усмивки чак до края на зимата !Гушвам те!

    ОтговорИзтриване
  10. Завиждала Мартето на Дани за морето в краката. А аз като ти разказвах преди години, че си мечтая да живея на морето, ти ме пита защо ми било. ;) Хванах ли те сега натясно, Мартичка моя?! :)
    Ама гениалната ти е идеята отново! Обичам патладжани и със сигурност бих ги опитала в подобен вариант. То цяла картина си нарисувала в чинията, чудно! :)
    Прегръдки, Мартичка! И да поздравиш морето от мен, като го видиш. Аз сигурно пак ще го гледам само със затворени очи...

    ОтговорИзтриване
  11. Това предложение е повече от фантазия, Мъхче,
    разкош от вкусове, аромати и страхотна визия -и много ми допада...
    Прекрасни снимки, благодаря и хубаво лято!

    ОтговорИзтриване
  12. Честно казано ми е странна комбинацията смокини с патладжан, но пък бих ти се доверила, и без тава поотделно са ми много любими!
    А морето....е магия и любов! И аз чакам тазгодишната си среща с него, само и единствено там си почивам броени дни!

    ОтговорИзтриване
  13. Мноооого е вкусно,много!Можеш да ги видиш и в мое изпълнение,макар че не ми се поддадоха на добри снимки.Благодаря за страхотната рецепта,мила!

    ОтговорИзтриване