петък, 17 април 2015 г.

Кюфтенца от спанак и булгур


Пролет пукна най-накрая, няма вече риене с лопати, стъргане на лед и смразяващо "ху".
Дворът позеленя, дръвчетата аха да разцъфнат, игликите са отрупали старите дворчета,.... откога я чаках!



И, разбира се, не съм спряла да ям зелено откакто се подаде.
Ето едни чудесни зелени кюфтенца за всички, които си падат по този вид храна:



Продукти:
* 500гр. спанак;
* 1 глава лук;
* 1-2 стръка пресен чесън;
* 1 ч.ч. булгур;
* 1 ч.ч. орехи;
* 2 с.л. пресен магданоз;
* ¼ ч.л. градински чай ;
* 1 ( или 2) яйца, в зависимост от големината им;
* ¼ ч.ч. натрошено сирене;
* кисело мляко, пресен чесън и копър за сос;
сол и черен пипер на вкус;



Приготвяне:

Задушаваме лука в малко мазнина докато омекне. Добавяме ситно нарязания чесън и оставяме за още няколко минутки. Орехите смиламе, а булгура предварително сваряваме.Попарваме спанака и го нарязваме на ситно. Всички продукти се смесват добре и от тях се оформят кюфтенца. Ако едно яйце е недостатъчно за да се получи смес, годна за оформяне, добавяме второ ( в зависимост от количеството на булгура и големината на яйцата). Поставят се в тава, застлана с хартия за печене и се слагат във фурната за около половин час на 170-180 градуса или докато получат лек загар. Поднасят се със млечно-кисел сос, приготвен от кисело мляко, пресен чесън и копър.



Да си пожелаем времето да си остане разкошно!

45 коментара:

  1. Най-накрая цветя и пролетно настроение :)
    И прекрасни кюфтенца :)
    Нещо ми се губи спанака в рецептата ;)
    Хубав уикенд, Марте!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хаха, Дани! Благодаря, сложих го. Не знам защо така съм спала докато пиша;)

      Изтриване
  2. Доживяхме я тази пролет, Мъхче!
    И кюфтенцата със зеленийки също :) Прекрасни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нали? Макара днес да е леко мръчкаво. Хубав ден!

      Изтриване
  3. Не съм фен на постната храна, но признавам си, тези кюфтенца ме грабнаха. Ще ги опитам със сигурност. Обичам булгур на табуле и може би затова ми хареса и на кюфтета. Много апетитно изглеждат, Марте. И не мога да се нагледам на първата снимка. Игликите са уникални! Къде е това вълшебно място?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е, Йоли, аз пък май я предпочитам постната. Вкусове, какво да ги правиш.
      Това е съседен на нашия двор. Прекрасен е!

      Изтриване
  4. Станах преди 10-ина минути, лицето ме сърби адски, щото имах неблагоразумието да се намажа с крем за лице, нещо което не ползвам от години, след 10 минути трябва да изхвърча за работа, а за капак се натрисам на тази вкусотия. Сега цял ден ще мисля за вкуса...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Браво, Федорска. И аз веднъж се намазах с крем, който никога преди това не бях ползвала и отидох на работа бушонирана и изглеждаща на 65;)
      Не мисли, бачкай, щом те влече да работиш почини дни;)

      Изтриване
  5. Великолепна,слънчева и усмихната рецепта.........!

    ОтговорИзтриване
  6. Най-накрая запролетя, след като месихме козунаци и по върховете на планината тук имаше сняг.
    Прекрасна пролетна вкусотия, браво Марте!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ами тук планините все още са с чудесни условия за ски, снегът е в изобилие.
      Прегръдка, Жани!

      Изтриване
  7. Тази зима явно изпи и моите сокове, та и аз само зелено търся, в рецепти и в картини. Не съм правила такива кюфтенца, ще ги опитам.
    Поздрави и хубав ден, Мъхче!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хехе, Снежи, хич не се учудвам;)
      Поздрав и от мен!

      Изтриване
  8. от както се появиха зелениите не сме спирали да ги хапваме у дома :) даже в момента дъвча баница с лапад и извара :)
    записвам ги, Марте :) ще ни харесат!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зори, баничките са за уикенда- през седмицата кюфтета и други. Отивам за още спанак;)

      Изтриване
  9. Обожавам спанак! Ще ги изпробвам като се прибера. Снимките ти са страхотни!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  10. Мартичка, тези кюфтенца веднагически си ги запазвам за опитване и хапване. Чудна рецепта и всяка една съставка ми е любима - че даже е полезна и за някои липси, които лекарите уж откриват. ;) Благодаря ти - това исках да кажа! Само градински чай не съм оопитвала... съзнателно.
    Прегръдки, Мартичка! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Герчо, ако ти се опитва градински чай, ела в градината;)
      Прегръдка и за теб!

      Изтриване
  11. Прекрасни кюфтенца, Марте и нова вкусна комбинация за мен.
    Точно такива не съм правила, а съм сигурна, че ще ми харесат.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Илианка, аз пък мислех , че комбинацията спанак-булгур, е класика.
      Поздравче!

      Изтриване
  12. Аз си падам по зеленийките, имам и пакет булгур и в най-скоро време ще ги приготвя тези кюфтета.
    Снимките ти са умопомрачителни! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марта, благодаря за чудесната рецепта! Както обещах, направих ги и съм много доволна. Малко поизмених - използвах лапад и коприва и добавих към ореховите ядки слънчогледово семе, но това не нарушава идеята. :)
      Сърдечни поздрави!
      http://da-gotvim-s-tillia.blogspot.com/2015/04/blog-post_28.html

      Изтриване
  13. Ехе, айде добре дошла на Пролетта и по вашият край:). И кюфтенцата и те пролетни и вкусни, а снимките наситени с цвят. Поздрави и все топли и слънчеви дни ви желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е, хайде мерси, Бонбон- дочакахме я;)
      Топло слънце и по вашия край да е!

      Изтриване
  14. Ехе, какви кюфтенца са станали само! Невероятни! Непременно ще ги пробваме! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пробвай, Траянче! Поздрави на центъра на Вселената;)

      Изтриване
  15. Мъхче,
    чудни пролетни кюфтенца си сътворила.Не използвам топлинно обработен спанак, но ще ги направя с коприва.Чудна комбинация се получава с булгур и орехи.Прекрасни са, особено поднесени с някакъв сос.Чудесни снимки, направи си салатка от жълта иглика !
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, какъв му е проблема на спанака с топлината? Любопитно ми е, но иначе винаги може зеленийките да се заменят.
      Салатката от жълта иглика бих пробвала веднага, ако бях сигурна в игликата- транзитно преминаващите кучета и котки леко ме смущават. Ще търся по-чиста от тази;)
      Поздрав!

      Изтриване
  16. Разкош, пролетен разкош, Мъхче - приказка от цвят, вкус и настроение...
    Кюфтенцата са страхотни - ще ми допаднат и то много,
    благодаря за рецептата и красотата, която сподели и поздрави за теб!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дианка, ти имаш подобни кюфтенца. Разликата е, че аз просто обичам да добавям малко млечни, когато пека зеленчукови кюфтета. Поздрави и за теб!

      Изтриване
  17. Марте, аз още пролет като пролет не съм видяла, толкова е променливо и ужасно времето, че таман да се насладиш на слънчев лъч и то вземе, че те отнесе я вятър, я порой. Обаче то така си караме последните години май, взехме да свикваме.
    Обожавам и аз зелении, но тази година цената им удря агнешкото май...
    Кюфтенцата ти са трепач обаче:))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хаха, Весе, вярно май агнешкото е евтинийка;) Ама коприва има в изобилие вече- пробвай с нея. А времето,...почти се оправи;)

      Изтриване
  18. Разкошна игликова поляна!
    Обичам зелении във всякакви комбинации! Много вкусни кюфтенца си направила, Марти!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бети, полянката си я бива- да, минавам всеки ден оттам, за да се радвам.
      Поздрави и благодаря!

      Изтриване
  19. Красота - и в двора, и в чинията! Прегръдка1 ;)

    ОтговорИзтриване
  20. Ех, много спанак се яде в тая София - пореден блог със спаначена рецепта отварям :-) Кюфтенцата ти са разкошни - като за кулинарно списание. Още едни поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Еее, ми така е тук;) Като няма месо, има спанак;) Шегувам се, Дени, аз просто обожавам зеленийки.Мога с дни да не докосна месо, но това видя ли го, полудявам;)
      Още едно благодаря!

      Изтриване
  21. Марте,още на иглики ли сте,айде вече лалета,нарциси.....много се забави пролетта по вашите ширини.
    Аз взех да сея далиите и хортензиите по двора,че и нацъфтяха,пу,пу,да не им уроки.
    Обичам булгур и кюфтенцата биха ми допаднали и на мен.
    Поздрав с усмивка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Още сме на иглики, Роска, макар под обвивката на лалетата вече да забелязвам какъв цвят ще излезе. Но все още няма дори лалета. За далии и хортензии не ми говори. Нашите са на първо листо;)
      Поздрав с две усмивки;)

      Изтриване
  22. Прекрасни са, прекрасни! Знаеш ли,че сега ми даде идея какво да приготвя за вечеря ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз така обичам: докато се лутам и зяпам, някаква идея да ме удари по главата;) Хубава вечер, Дани!

      Изтриване