събота, 4 януари 2014 г.

Една зелена закуска

За Коледа получих изненадваш подарък, който не си бях купила сама- книга с рецепти, донесена ми от половинът, който изкара последното тримесечие на старата на другия край на света. Учудващото в случая е, че тя е вегетарианска или по-точно безмесна, а той не е такъв човек. Явно страната на "неограничените" възможности е премахнала това ограничение у него и вече е склонен да опита. И така и така съм набрала инерция и от 10 дена не спирам да готвя и да готвя ( с празници и пубертети във ваканция срещу хладилника все едно е пусната прахосмукачка), реших, че ще опитам всички ( или почти всички) рецепти от нея. Започваме от закуската:

Поширани яйца със спанак и млечен чеснов сос



Продукти:

* 150 грама спанак (най-добре бейби) или при липса на такъв, 3-4 кубчета замразен;
* 2 с.л. масло за спанака и малко за филийките;
* 1 с.л. оцет;
* 4 яйца;
* 2 домата;
* 1/4 ч.ч. кисело мляко;
* 1-2 скилидки чесън;
* 4 филийки
* сол.



Приготвяне:

Аз пропуснах млечния сос, тъй като реших да не започвам деня с чесън, но за друго време на деня, идеята ми се вижда чудесна. Той се приготвя като към леко разбитото кисело мляко се добавя пресованият чесън и се овкусява със сол.
Във вариантът с пресен спанак, той се поставя на котлона в съд с малко вряла вода за няколко минутки, само докато омекне. След това към него се добавя маслото и малко сол. Ако ползвате замразен, отново го поставяте в малко вода на котлона, докато се размрази и след като водата се изпари, добавяте маслото и солта. Доматите в оригиналната рецепта се гриловат леко, но аз пропуснах тази стъпка. В друг съд се налива студена вода и към нея се добавя оцетът и щипка сол. Слага се на котлона да заври, но не бурно , а само лекичко.



Внимателно се чукват едно по едно яйцата във бълбукащата вода и се варят до готовност. Отнема около 2-3 минути. През това време поставяме филийките, намазани с малко масълце, във фурната. Изваждаме ги, изсипваме отгоре спанака и най-отгоре поставяме яйцето. Ако сме си приготвили чесново-млечно сосче, тук е момента да полеем с него отгоре.

Хубава неделя! И не забравяйте, че ако градът ви е потънал в зловеща мъгла, отгоре е много вероятно да има слънце и сърца;)


52 коментара:

  1. Ех, ама как ми напълни сърчицето, ако знаеш... :) Много ти благодаря, Марте! :)
    Честит подарък, определено ще е вкусно покрай него, съдейки по тази зелена вкусотия. :)
    Пожелавам ти много светлина и сърца! :)))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, винаги си добре дошла;)
      Сърца да искаш! Поздрав!

      Изтриване
  2. Страхотно зелена закуска! Тъкмо ще разтоварите от празниците:) Чакаме още снимки от подаръка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Охохо, повярвай ми, имам доста да разтоварвам;))
      Поздрав, Траянче!

      Изтриване
  3. Мъхче за много години!
    Половинчо виж как се е сетил да ти улесни готвенето с книгата ...браво на него!
    А пошираните яйца със спанак и млечен чеснов сос ми изглеждат страшно вкусни и ароматни даже?
    С нетърпение ще чакам и другите ти предложения пък и в полза ще са ми ,че планирам диета да си спретна ,че тези празници ме надуха като плондер :))))))))
    Силно те прегръщам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здрасти, Зиче!
      Дано да не разочаровам;)
      Силна прегръдка и за теб!

      Изтриване
  4. За много години, Марте! Много ми хареса твоя декември, а и януари добре го започваш :)
    Пожелавам ти в тази година да получиш и да дадеш толкова, колкото искаш :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. За много, Зори! Дай Боже! И на теб, и на мен, и на всички!

      Изтриване
  5. За много години, вдъхновителке! Прекрасно е над мъглата! А и в чинийката е хубаво, само като гледам с какво си я напълнила. :)
    Да сте здрави, щастливи и много усмихнати през 2014!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, за много! Не знам кой кого вдъхновява, но над мъглата наистина е чудесно!
      Здраве и късмет за теб и всички около теб!

      Изтриване
  6. Ох, тези яйчица върху филийките изглеждат убийствено добре! Хубав подарък и ние ще разберем от него :)
    С удоволствие разгледах твоя декември!
    И разбира се, Честита Нова година! Бъдете здрави и намерете най- кратките пътища за да сбъднете мечтите си!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Наталия!
      Честита, здрава и благодатна да е за всички твои приятели и близки и за теб, разбира се!

      Изтриване
  7. Честита Нова година, Марта! Много здраве, успех, щастие и късмет!
    Много апетитни сандвичи. В първия момент помислих, че са с моцарела, а то яйчица се оказаха :) Половинът се е отчел със страхотен подарък. Браво на него!

    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  8. Марте,сега нямаш оправдание какво да приготвиш-книгата е насреща....
    Е какво и е на закуската-изглежда толкова вкусна.И с тези препечени филийки-страхотия1
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Живе, аз трудно намирам оправдание, а и желание да бягам от това, понеже ще ме изядат мен;) Поздрав и хубава седмица!

      Изтриване
  9. Марте, чудесна закуска!
    И прекрасни снимки!
    Хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, благодаря! На теб чудесен старт на новата седмица!

      Изтриване
  10. Марте, толкова примамливо поднасяш тази закуска! Ще очаквам с нетърпение и другите ти предложения!
    Приятен неделен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тилия, дали е примамливо не знам, но със сигурност разнообразявам;)
      Приятна седмица и за теб!

      Изтриване
  11. Аз не съм много по яйцата, но видяното ми възбуди апетита :) Чудесно изглеждат сандвичите, Мъхче!
    Направо ме застреля - цели три месеца как успя да се справиш тези три малки хуни, бе :)))
    Хубава неделя :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз не съм по веган нещата, ма ти ми вадиш очите с тях;)) Иначе, не питай. Накрая имах нужда от специализирана помощ;)))
      Хубав понеделник!

      Изтриване
  12. Мъхче, страхотна закуска! И рецептата е точно по моя вкус, въпреки че на закуска по принцип ми стига само кафе...обаче за през деня + малко чесънче в соса е просто супер! Само трябва да се поупражнявам с яйцата, защото рядко успявам да ви запазя цели и обикновено става една каша (-:
    Хубава и мързелива неделя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не ти стига само кафе;) Повярвай ми;))
      С оцетецът се получават;)
      Хубава и НЕнатоварена седмица, Дида!

      Изтриване
  13. Дори и в мъгла, пак ще открием Любовта!:) Невероятна снимка, а още по-невероятното е, че си видяла всичко това! Било е специално за теб/вас/. Рецептата звучи вкусно, ние яйчица обичаме, и екстрите към тях също! Поздрави и вкусна неделя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Който търси-намира, Бонбон;) Макар в случая да търсех мъгла;)))
      Поздрав и прегръдка за теб!

      Изтриване
  14. Марте, за много години! Разкошен подарък и супер апетитни снимки!
    Сърдечни Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мариянка, за много години! Здраве, успех и сбъднати мечти и за теб. Благодаря!

      Изтриване
  15. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  16. еха Марта, колко хубави снимки! и на мен ми се прияде такава закуска. половинът интересни неща те дарява:)

    ОтговорИзтриване
  17. Чудесно започва Новата 2014 година у вас, Марта!!! Е кой ще е тоя, дето ще устои на тази закуска? А над облаците и мъглата винаги има слънце!!! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Танче, пожелавам все да сме над облаците, поне що се касае до настроението;) Поздрав!

      Изтриване
  18. Чудесна закусчица, Марти!
    Чудесна книжка ти е подарил любимия, а ти си направила страхотни снимки!
    Новата година започва страхотно у вас!Към днешния ден и моят хладилник е прахоосмукан! :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бети, моята прахосмукачка май още е включена, а уж учебната година почна;) Явно пак трябва да отварям книжката;))
      Благодаря ти!

      Изтриване
  19. Такава филия не съм яла и определено ме заинтригува тотално! Ще си направя веднага щом имам спанак. В момента мога да я опитам с производни зелени, като салатни листа и броколи :) Отсега знам, че ще ми хареса, обожавам яйца, особено поширани. Благодаря за хубавата идея, Марте!
    Честита Новата 2014 Година и оттук! Много любов, здраве и усмивки у дома :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Танче, и аз ти благодаря! Хубава година и на теб желая!

      Изтриване
  20. Ееее,най-после някой да те провокира да поснимаш сготвеното,явно е много готина книжка,ще очаквам с интерес какво си попрочела в нея!Стартираш превъзходно и ти отмъквам едната филийка!Това за хладилника ми хареса :) .Прегръщам те!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Туй не го разбрах- обикновено все готвено снимам;) Друг е въпроса колко често го правя;)
      Прегръдка и за теб, Роси!

      Изтриване
  21. закуската изглежда фантастично:)) а последната снимка е приказна... и мъглата, и сърцето:)))

    ОтговорИзтриване
  22. Оо Марте страхотен подарък и моят мъж ми носи готварски книги с разни Вегас и здравословни рецепти, ама при него не е чак толкова странно :)) Много хубава закуска, е аз за себе си бих прескочила яйцето, но изглежда фантастично! Ще чакам с интерес да споделяш рецепти и идеи от книгата, че аз нещо съм се по изчерпала :)
    Прегръдки :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ааа, и ти ли Вегас хапваш;)))?
      А после си се изчерпала, казваш?;)) Прегръдка, Ев!

      Изтриване
  23. Мъхче, много обичам такива солени закусчици. Мъжа ми ми се чуди, че мога да пия кафе със соленичко. Не ми пречи. Бих си хапнала една такава филийка с кеф. Прегръдки

    ОтговорИзтриване
  24. Ха така, пък някой беше снимал отгоре Мордор :D
    Мъх, нека новата година ти донесе радост, здраве, късмет и фантастични преживявания ;)

    ОтговорИзтриване
  25. Обичаме спанак мноооого ... но на закуска не бях го предлагала, и след като зърнах апетитното ти предложение това се промени :)
    Малкият ми син е във въсторг от факта и ме пита как съм се сетила? Подшушнах му и зяпна като видя снимките ти Марта :)
    Сега вече ще чакаме взаимно и още предложения за разнообразна и здравословна закуска от книжката подарък!
    Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  26. Ох че красивоооо! Прекрасни снимки си направила! Да му се прияде на човек само като гледа :)

    ОтговорИзтриване
  27. Чудесно ястие, чудесни снимки, чудесно настроение!
    Благодаря!!!

    ОтговорИзтриване