неделя, 7 април 2013 г.

Кокосови бисквитки с белтъци

От известно време насам дните са или безцветни, или объркващо шарени. На моменти светя в червено, искам зелено, а всъщност виждам в синьо. Но не онова I feeling blue, а другото, дето навежда на мисли за въздух, за простор, за чиста вода и други ей такива работи....Заиграх си в тази посока;)

Но бисквитките, които направих, са си почти бели;)



Ако и вие сте се сдобили с 5-6 белтъка, а не обичате целувки и не умеете да правите макарони, ето едно много лесно и вкусно решение:

Продукти:

* 100 гр. масло;
* 160 гр. кокосови стърготини;
* 150 гр. пудра захар;
* 5 белтъка;
* 50 гр. брашно.



Приготвяне:


Смесваме добре кокосовите стърготини с пудрата захар и брашното. След това добавяме маслото, което предварително сме разтопили и белтъците. Получава се лепкава еднородна маса, от която загребваме с лъжичка и изсипваме върху застлана с хартия за печене тава, като оставяме място между отделните бъдещи бисквитки. Печем в предварително загрята фурна на 180 градуса в продължение на 10-тина минути.



86 коментара:

  1. Дънковата тема ми е много симпатична и сладките и те! Лека нощ, цветно момиче!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси, Линче. След два дни отново ти казвам лека нош;)

      Изтриване
  2. Дънки и бисквитки по джобовете :)
    С аромат на кокос!
    Чудесна идея,Марте, че винаги имам белтъци!
    Прегръдка и хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, така сме ние, без белтъци не оставаме;)
      Прегръдка и лека нощ;)

      Изтриване
  3. º° ❤♫°
    Olá!
    Os biscoitos parecem deliciosos, gosto de coco.
    Suas fotos estão muito bonitas.
    Bom domingo!
    Boa semana!

    °º♡♡♫
    °º♡ Beijinhos do Brasil.
    º° ♡ ❤♫°

    ОтговорИзтриване
  4. Марте, чак мен ме погна свежото и въздушното покрай тези снимки! Прекрасно синьо е при теб :)

    ОтговорИзтриване
  5. Потопих се в това синьо, обожавам го! Прекрасни кадри, Марте! Харесва ми погледът ти върху живота!
    Взимам си ейй онази бисквитка, изкачаща от джобчето! :)
    Усмивки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, онази бисквитка леко се натроши, но вземи друга;)
      Усмихнато синьо ти желая!

      Изтриване
  6. Марте, бисквитките са ЧУДНИ, хруп хруп! Снимката с джобната курабийка е №1!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мариянче, не хрупкат, ами се топят.
      Подзрави и на Бургас и теб!

      Изтриване
  7. ихааа,цветна,свежа и весела публикация!!!
    от рецептата ще се възползвам,фризера ми е пълен с белтъци хихи
    прегръдки Мартичка

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марийче, ти пък цял фризер ли напълни? Май ще трябва и целувки да правиш;)
      Прегръдка!

      Изтриване
    2. супер са мъхче,малкия много ги хареса (а и всички покрай него :))
      благодаря и целувки

      Изтриване
  8. Снимките ти са невероятни, особено ми хареса тази с джобчето, а бисквитките със сигурност ще се пробват, тъй като обожавам кокос. Усмихна ми деня с тази публикация. Поздрави и слънчев ден!

    ОтговорИзтриване
  9. Рапсодия в синьо.....и прекрасно!

    ОтговорИзтриване
  10. Много са вкусни тези бисквитки, могат да се направят и съвсем плоски, а между тях голяма топка любим сладолед. ;)
    Прегръдки и да знаеш, че не си сама в цветовете. Там някъде съм. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Виждаш ли, Ева каква чудна идея ми даваш? Благодаря ти и голяма прегръдка!
      Там някъде в шаренията ще се видим непременно!

      Изтриване
  11. А на мен освен бисквитките много ми хареса онази снимка с крачето и цветното спортно обущенце:)
    Цветна и усмихната седмица от мен! :))))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гоголина, благодаря!
      Радвам се, че ти харесва кецката на дребната;)

      Изтриване
  12. Мъхче :( много обичам кокосови бисквити. Как ще се измъчвам сега, докато ги направя.
    Много красиви снимки и стайлинг!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мащерке, благодаря много. Не се мъчи, стават за нула време;)

      Изтриване
  13. Прекрасни са станали! А снимките, както винаги, много зареждащи!

    ОтговорИзтриване
  14. Хахаха, представих си как някое диване си е напълнило джобчето на дънките с тези вкусотии... :))
    Много синьо и много вкусно, Мъхчо!
    Чудесна рецепта, признавам, че често изхвърлям белтъци, щото като застройвам супа ползвам само жълотото :)

    Усмихната и в зелено седмица :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ами не си далеч от истината, още тупам кокос от панталоните;)То пък и аз една идея им дадох на диванетата...;)
      Ако в оня край на София има зелено, предай му, че го чакам;)
      Благодаря,Федорска!

      Изтриване
  15. Мхм, трите ми се намират и е съвсем естествено е да го пробвам това предложение!
    Поздрави, Марте и хубава седмица ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Диве, да ме не убиеш пак със снимки-трепач;)?
      Поздрави на теб!

      Изтриване
  16. Марте, на мен пък ми стана морско от твоите снимки :) Но аз се замечтавам за морето още от януари ;)
    И аз съм от тези с двете леви ръце за макарони и не много фен на целувките, затова се записвам в твоя отбор :) Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Габчо, то морето тепърва ще се намества, та можем да се отдадем на кокос;)
      А това за левите ръце да не съм го чула вече- особено след оня телевизор;)
      Прегръдка!

      Изтриване
  17. Ами, че има си го синьото и тук като гледам. Страшни колажи! Тук съм от сутринта:), зъб ме заболя, на зъболекар ходих и ето ме пак:):):) Голямо чудо:) Страхотни са сладките, снимките и усмивките! Поздрави и хубава нова седмица, Мъхче!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бонбон, много бонбони ли папка?;) Надявам се вече си добре и можеш да се отпуснеш сред синьото;) Прегръдка и благодаря!

      Изтриване
  18. Интересно, щото аз напоследък все за кокос си мисля. А кокоса ми е все на син фон с пясък. Мн приятени сладки и снимки. Денима ми стана любим.

    ОтговорИзтриване
  19. Марти, страхотни снимки! Странно, но и аз като мисля за кокос го връзвам тотчно с това синьо- дали заради кюрасото или и кюрасото е с този цвят, напомнящ бреговете на моретата където има кокосови палми и хората, докосващи топлия пясък под краката си смучат от сламчици нещо с дъх на кокос и през чашата виждат синьото море...О, на какви мисли ми докара, Марта!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Едва ли е заради кюрасото, по скоро защото морето ти е в кръвта, Бети, а кокосът е част от морето (ама не нашето). И гледай на какви хубави мисли те наведох в това... неприятно време;)Благодаря ти!

      Изтриване
  20. Да, определено тези бисквитки са по мой вкус!
    И на мен ми стана синьо и цветно :))
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  21. Оооо,и аз искам да пъхна в джоба няколко от тези,ама сигурно е останал само спомен,страхотни са,Марте!Прегръдка от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роска, ще ти направя, бе:) Само мини да си ги вземеш. И носи по-големи джобове;)
      Прегръдка и от мен!

      Изтриване
  22. Идваш ми на помощ точно когато трябва.От вчера ми се мотат 4 белтъка и просто не ми идваше на ум какво да ги правя.Благодарско,Марте! Веднага ги захващам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Йоли, аз пък се колебаех дали да не направя един твой кекс с белтъци, но после ме домързя ( честно);)
      Хубава вечер!

      Изтриване
  23. Чудни са тези сладки, а кокосът ми е любим в десерти.
    Поздрави, Марте!

    ОтговорИзтриване
  24. Ей пълна си с идеи, много хубави бисквитки и лесни, като за мен :)) Марте те бисквитките, че са красиви, красиви са ама снимките, дънковите и цветни акценти, страхотно пролетно и с много настроение :)
    Пражки целувки и спорна седмица Марте :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ев, една хладна софийска целувка и за вас с лек повей на кокос ( ако остане какво да ухае от него до Прага;)
      Знаеш, че времето ми е ограничено, така че винаги можеш да разчиташ на мен за бързината на приготвяне;)

      Изтриване
  25. Още утре ще изпробвам рецептата. Имам 5 белтъка, изостанали от вчера и очакваха целувчено превъплъщение. Благодаря за идеята!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вещичке, да кажеш после устройва ли те резултатът;)

      Изтриване
    2. Мъхче, бисквитките станаха чудесни. Малкият магьосник много ги хареса. Влизат в състава "Любими в кулата". Благодаря за идеята.
      С пожелание за слънце, усмивки и ведро пролетно настроение!

      Изтриване
    3. Малкият магьосник заслужава двойна доза;) И ти, вещичке, също!
      Благодаря ти! И много слънце в кулата;)

      Изтриване
  26. Много цветно и прекрасно!Чудесни бисквитки и още по-хубави шарени детски крачета!Поздрави,Марта!Създаде

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Създаде ми истинско пролетно цветно настроение,напук на дъжда и намусеното време!

      Изтриване
    2. Напук на времето и аз се усмихнах на коментара ти, Танче. Благодаря!

      Изтриване
  27. :) идеята е страхотна, ще я ползвам скоро...
    Прекрасни снимки, Марте!

    ОтговорИзтриване
  28. Марта, чудесна идея за оползотворяване на белтъците!
    Невероятни снимки в синьо и бяло - любима комбинация!
    Приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тилия, те белтъците май нямат край;)))Хубава и спокойна вечер ти желая!

      Изтриване
  29. Винаги е красиво и сладко при теб ! И никога не изневеряваш на интересни идеи ...този път пъхнати в джоб :) !
    Прегръдки ,Мъхче ! Хубав вторник !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ивана, нали знаеш, че и от теб има какви велики идеи да научи човек? Прегръдка и от мен и да е хубава цялата останала седмица.

      Изтриване
  30. Красиви мечти, за онова синьо споменато в началото, облечени в прекрасни снимки, Мъхче! По нищо не личи, да си в "безцветен" режим :)) И бисквитките ми харесват, но начина по който ги представяш ме грабва 100 пъти повече! Поздрави и хубаво настроение, като това, което ми създаде току що :) Усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Елти, така си вдигам нивото на цветност сама, че ако чакам на времето и ежедневието, само комини и дъжд ще гледате;)
      Благодаря ти!

      Изтриване
  31. Ами може да не искаш да виждаш в синьо, ама цветния-син репортаж се е получил много свежарски...А за бисквитките май нарочно ще си намеря излишни белтъци - много готина идейка!
    Като гледам кецовете на малката сладурана май всички сме на вълна шарено с много пайети - колкото повече, толкова по-добре (-;
    Хубав и усмихнат ден, Марте!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Охо, Дида, тя малката си е на шаренко отдавна, ама вече и нейното настроение отива на динамично, та ще видим дали няма да стане лек хаос у дома;)
      Благодаря ти. Хубава вечер!

      Изтриване
  32. Много приятна публикация подсладена с чудни кокосови бисквитки!
    Цветен и усмихнат ден,Марте! :)

    ОтговорИзтриване
  33. Не знам за теб и твоите цветни мечти, но аз сериозно се замечтах да ти бъда съседка! Тези бисквити, макари не разноцветни, са нещо, което на всяка цена трябва да опитам. И понеже си знам късмета, ще трябва да си ги направя сама.....а ако до сега не си се сетила как да ми изпратиш от тях или пък вече сте имали наглостта да ми ги изядете, то значи ми остава само да благодаря за подарената рецепта и зареждането с гледки и пъстрота, пък да ходя да пускам фурната :-)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бубе, човек никога не знае- може пък да сме вече съседки:))))Ама надали;) И като ти знам късмета, не само че ще ги направиш сама, ама и ще ги докараш до по-здравословната им версия, което чудесно сме устройва, за да мога следващият път и аз да посягам към тях без грам притеснения;)
      Благодаря ти!

      Изтриване
  34. Ха, вместо " в джобчето ми дрънкат семки и бонбонки" сладурчетата ще пеят нова версия, кокосова! :) А синята вълна е много свежа и зареждаща, пък и е време вече, нали! Още малко и всякакви цветове ще прибавим към нея и ще се бухнем доволно в пъстър и уханен океан от слънчеви емоции и вълнения! Потривам ръце от нетърпение! :)))
    Страхотни си ги докарала кокоските, Марта, крехки къдравелки, харесват ми много! С един горещ шоколад ще се гушнат като влюбени!
    Топла прегръдка от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ирма, от теб шоколада и една разцъфнала поляна във всички цветове. Аз бисквитки ще донеса;) Хайде вече да се покажат цветовете, че сама ми омръзна да си оцветявам;)
      Хубава сряда ти желая!

      Изтриване
  35. Ех, Марта, и аз като всички други имам излишни белтъци, имам и съпруг, който обича кокос! Не обичам да правя сладки, че ми е пипкаво, но твоето предложение изглежда лесно! Благодаря, че сподели!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сонче, ама ти си се уредила с всичко налично. За времето не се тормози, докато свърши рекламния блок по ТВ-то ще си готова;)
      Хубава вечер!

      Изтриване
  36. КОКОССССССССССССС ...... любимо мое изкушение :)

    Поздрави!!!

    ОтговорИзтриване
  37. Ооо, Тони ти като станеш сладкарка, полсе дълго време облизвам монитора;) Чакам да видя какво майсториш;)
    А за лесното-винаги можеш да разчиташ;)
    Хубава ден утре!

    ОтговорИзтриване
  38. Супер, Мъхче, бисквитките с кокос са ми от любимите, въобще кокоса ми е любима съставка! И аз бих пъхнала някоя и друга бисквитка в джоба, нищо че ми мина времето за това ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марийче, времето за щуротии никога не отминава- важното е да хванеш момента;)

      Изтриване
  39. Мартич, страхотна фотосесия си сътворила, накара ме да замечтая за лазура на морето, съчетан с кокос,приказна фея си ти!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Игликич, никаква фея не съм , просто явно и на мен ми се дощя онова за лазура;)
      Благодаря ти!

      Изтриване
  40. Намерих много общи неща в тази публикация :P
    Първо, едни от любимите ми кадри са на точно този нюанс от синевата на небето, сниман измежду дългите клони на високи дървета. Така и сниманият от теб ми дава един страхотен blue feeling "но не онова I feeling blue". :)

    Второ, понеже и аз не съм запален почитател на macaroons и целувки, но за сметка на това този тип белтъчно-кокосови бисквитки са ми ужасно, ама ужасно ЛЮБИМИ! Излишно е да казвам, че само си представям пък на тези домашно приготвени какъв вкус ще имат и.....ммммм! Аз не бих откраднала 1, ами даже...3-4 :)

    Това е страхотно предложение за останали белтъци! Непременно ще го пробвам при сгоден случай!
    Приятен ден! :))

    ОтговорИзтриване
  41. Здравей, Марта! Обожавам бисквитки с кокос, интересното е,че н атези бисквитки тук им казват чисто и просто кокосови макарони (coconut macaroons) :)

    ОтговорИзтриване
  42. Чудни кокоски, Марте! Обожавам всякакви такива и ползвам две изпитани рецепти. Но на твоите няма как да устоим, ще трябва да си направим, щом препоръчваш :)
    Поздрави и хубаво утре!

    ОтговорИзтриване
  43. Ей, че свежа дънково синя кокосова публикация. Много ме зареди-пъхвам една бисквита в джоба и потъвам в синьото:)

    ОтговорИзтриване
  44. Ето, нещо и за мен - не обичам целувки и не ми се получават макарони ;) Рецепта изглежда лесен, а и бисквитките са много привлекателни! Непременно ще ги направим!

    ОтговорИзтриване
  45. Страхотно, цветно, красиво! :)
    Ех, Мъхче! Другия път сини сладки ;)

    ОтговорИзтриване