сряда, 16 ноември 2011 г.

UVA NESTUM или да пийнем винце край Места

Или ако вярваме на един приятел, това трябва да означава ВИНОТО НА МЕСТА. Ако пренебрегнем значението, искам да ви покажа къде се скитах миналия уикенд- а именно край Места и малко по-нагоре. От миналото ми есенно пътуване, когато есента още не беше съвсем дошла, до сегашното,когато тя почти съвсем си е отишла, са изминали точно две седмици. За съжаление ги пропуснах и не можах да се наситя на цветовете, както ми се искаше. Въпреки това, пак беше красиво!


Това всъщност си беше традиционният дълъг ноемврийски уикенд извън София, който си организираме всяка година. Съвсем случайно тръгнахме в тази посока.Просто ни харесаха снимките в сайта на хотел "Петрелийски" и без да проверяваме повече, потеглихме. Истината е, че хотелът не е точно толкова уютен, колкото на снимките, но както обичам да казвам: "За два-дена-става:-)". Освен всичко останало исках да отидем на място, където районът предлага приятни изживявания, защото най-мразя да седя на едно място:-) А около Огняново определено има какво да види човек. В самият хотел има сауна, парна баня, разни басейни и други такива неща, ако човек си пада по тях- аз не плувам, в сауна и парна баня се задушавам за около 40 секунди, а за масаж-и дума не може да става;-)Та както обикновено заложих на идеята за разходки. Е, да, ама не точно. Времето, макар и слънчево, все пак си беше ноемврийско и въпреки голямото ми желаниe, повече от 2-3 часа дневно навън, не успяхме да откараме. Разходихме се до Ковачевица, която посещаваме не за първи път, но истината е, че съм много по-впечатлена от селото, преди нея- Горно Дряново, което за мен е олицетворение на живота. Предвид скалистата местност, тук всичко се случва на една улица, а нещата, които могат да се случват наистина са безкрай- от пране на килими, през рязане на дърва, футбол, нижене на тютюн, та стигнем до дядото, който преде;-)


Невероятно колоритно и цветно и пълно с живот.

За Ковачевица няма какво да ви разказвам- коренна противоположност на света,с който сме свикнали. И спокойно и красиво... Безвремие...




На връщане спряхме и в Лещен, но само колкото да седнем за 20 минутки да хапнем по една истинска боб-чорба и да отбележим една самотна ябълка;)



И тъй като вече захладняваше, сложихме край на туризма и се запътихме към споменатата вече UVA NESTUM, в покрайнините на гр.Гоце Делчев- на пръв поглед леко претенциозен ресторант, но всъщност страшно приятно местенце, където човек може да опита безупречно приготвени и чудесно поднесени ястия в компанията на вино, собствено производство или каквото там му хрумне. Изборът е голям.


Кратката пауза между две сядания на масата, всеки оползотвори както намери за добре. Всъщност май само аз не се възползвах от екстрите в хотела;-)

Следващият ден предлагаше доста по-малко време, затова се ограничихме само с една разходка по течението (всъщност срещу него) на Места.


За момент премина една брилянтна идея да отидем да си вземем кристални чаши от OMV, да опънем малка чергичка и да си направим псевдо-пикник край реката, но студът ни отрезви, а и наблизо нямаше гореспоменатата бензиностанция, така че след кратка хумористична фотосесия, се натоварихме и потеглихме към дома. Има една приказка по повода, която казва нещо от рода, че много е хубаво човек да пътува, но най-хубавото пътуване, е това към дома. Бих допълнила само, че е още по-хубаво, когато пътят е красив;-)









Хубави есенни, пък макар и малко по-мразовити дни!





22 коментара:

  1. Great picks..but I love the colorful tapistry:)

    p.s. I am having a great Giveaway on my blog..till 23rd November.Everyone is welcome

    ОтговорИзтриване
  2. Мъхче, добро начало на денят ми :))!

    ОтговорИзтриване
  3. Мъхче,както винаги,невероятно разказано,с прекрасни снимки.
    Беше ми интересно,зареждащо и много разпускащо!
    Снимката със сенките е страхотна,а двата колажа са ми любими,особено този с чергите!
    Прегръщам те и ти пожелавам един прекрасен ден!

    ОтговорИзтриване
  4. Чудесно начало на деня ми с този невероятно позитивен разказ за едно хубаво семейно пътуване.:-))
    Снимките са невероятни, Мъхче!
    Тази със сенките ми е абсолютен фаворит!
    Прекрасен и зареждащ ден!:-))

    ОтговорИзтриване
  5. Мъхче, вече се бях притеснила за теб ... къде се загуби толкова време :)
    Страхотна разходка, чудни снимки, от години не съм ходила по тези места, а за Ковачевица ... невероятно красиво местенце и Лещен също!!! Сега ... искам и аз :) За басейните и сауната ... и аз споделям твоите предпочитания ... с разходката :)
    Старта на моят ден бе много освежаващ с една разходка из тези красиви места!
    Прегръдки Мъхче и хубав четвъртък!

    ОтговорИзтриване
  6. Чудесна разходка, точно по мъховски :))
    А да казвам ли, че някои от снимките са адски оригинални?! Няма смисъл, то се вижда :)
    Обаче, с риск да ме оплюете, много ми се прииска да се присегна и да откъсна онази самотна ябълчица... или поне да приседна под нея с надеждата да тупне върху кратуната ми, пък белким ме осени някоя идея ала нютонова :))
    Благодаря за удоволствието, което ни сервира, Мъхче :)

    ОтговорИзтриване
  7. Горно Дряново е забележително място. :) Кипящо от живот, особено на фона на съседните Лещен и Ковачевица. Хубава разходка!

    ОтговорИзтриване
  8. След всичко прочетено тук и красивите снимки направо ми се прииска да събера багажа и да потегля нанякъде! В такива разходки из природата се усещам жива и заредена с енергия. Избрали сте страхотно място за изкарване на уикенда!

    ОтговорИзтриване
  9. Страхотна разходка сте си направили!
    Благодарности, че ни направи съпричастни :))

    ОтговорИзтриване
  10. Ковачевица и Лещен са ми много любими места. Красивите ти снимки ме върнаха обратно там!

    Поздрави

    ОтговорИзтриване
  11. Ей, Мъх, ти ми даде страхотна идея къде да отидем следващия път на "разходка" :))
    Подминахме разсклона за тези села преди седмица, че беше много мъгливо там. Сега съжалявам... те бяха на над 15кг навътре, можеше и да няма мъгла..
    А да разглеждам снимките ти винаги е удоволствие... сега изпълнено и с усмивки от хумористичната ти сесия :))

    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  12. Мъхче, много красиви есенни снимки на непознати за мен места :). Благодаря ти за чудесната и освежаваща разходка :)
    Поздрави и хубав край на седмицата!

    ОтговорИзтриване
  13. Много красиви снимки! Вече знам в каква посока ще поемем при следващата ни разходка!

    Поздрави и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  14. Прекрасни снимки, чудно място! За мое щастие съм посещавала този край неколкократно и успях да усетя емоцията ти! Може ли само да мои кажеш вторият десерт какво представлява? Това, което е като цедено мляко отгоре с боровинков сос?
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  15. Мъхче,благодаря за този хубав разказ и още по-хубави снимки!Винаги разказваш толкова увлекателно,страхотна си!
    Чудесно е,че си планирате такива малки почивки на прага на зимата,а природата е цялата в багри от зелено до златно-ръждиво и кафяво,истинска прелест!

    ОтговорИзтриване
  16. Хей,
    радвам се са ви допаднали моите писания и снимки:-)
    Благодаря ви от сърце, че наминавате насам:-)


    Федорска,
    ябълчицата беше доста на наудобно място за сядане, пък като гледам теб гениалните идеи те спохождат и без "тупване":-)!


    На всички ви пожелавам една страхотна нова седмица,
    изпълнена с положителни преживявания и повече слънце:-)

    ОтговорИзтриване
  17. Мъхче, снимките ти са изключително хубави и въздействащи,а с разказа си буквално пренасяш човек там!Много хубава и зареждаща разходка!Всички снимки са много емоционални, но най-ми харесеха сенките!!! и ябълката!!! О х и другите ....

    Поздрави и пожелание за друга такава разходка!

    ОтговорИзтриване
  18. Приказно е...,
    чудно място, прекрасни моменти,снимки и композиции.
    Много ми хареса,
    поздрави и хубава нова седмица, Диана

    ОтговорИзтриване
  19. Много красиви кадри и при тази разходка, но играта със сенките е фаворит, браво!

    ОтговорИзтриване
  20. Много пъстър и жизнерадостен есенен постинг:)Ярки цветове и така красиви места край Места - поздрави, Мъхи:)

    ОтговорИзтриване
  21. Bety,
    Дианка,
    Dodi,
    Marta,
    благодаря ви за хубавите думи:-)
    Това със сенките стана доста спонтанно и затова се получи;)
    Много си падам по спонтанните решения;-)
    Хубава вечер ви желая!

    ОтговорИзтриване
  22. Много красиви снимки и фотосесия:) Била съм на всички тези места и е приказно:)
    Хубава неделя, Мъхче и приятна почивка:)

    ОтговорИзтриване