вторник, 9 юни 2015 г.

Салата с рукола, сушени домати и сушени смокини

И тъй- да кажем, че е лято, че слънцето вече е ежедневие, денят достатъчно дълъг и времето в кухнята прогресивно намалява, за сметка на времето, прекарано навън. Идва и моментът, в който започваме да мислим за море, топъл пясък, посрещане на изгрева на брега и ... за коремни преси;)
Без да се вманиачаваме, разбира се. Винаги съм смятала, че диетите са най-голямата глупост, измислена на този свят, когато става дума за временно решение. Ако човек тотално не промени виждането си за храната и разходките, смисълът е никакъв. Тъжна и гладна пред телевизора, някак не си се представям. Но една вкусна салата, вместо вратна пържола, не само че ме кара да се чувствам нахранена, ами и вдига нивото на серотонина. Това за лятото. Зимата и вратната пържола го прави;)




Ще ви покажа моята нова любов, с която се открихме съвсем скоро- братята-гърци ни запознаха по време на морския ни уикенд преди месец. Оттогава се срещаме най-редовно, децата също се влюбиха, а и отгледаната у дома рукола си намери баш-майстора:

Салата с рукола, сушени домати и сушени смокини:

Продукти:
* 5-6 средни листа маруля или друга салата;
* една шепа (двойна) рукола;
* 5-6- сушени домата;
* 5-6 сушени смокини;
* 1 шепа (единична) натрошени орехи;
* балсамов дресинг, приготвен от 1 с.л. балсамов оцет, 1 к.л. мед, 3 с.л. зехтин, сол и черен пипер на вкус.



Приготвяне:

Нарязваме марулката, сушените домати и смокини на лентички и изсипваме всички продукти в купа. Овкусяваме с дресинга и е готово.


29 коментара:

  1. Тази салатка я правя винаги със спанак, но е идея да вмъкна и рукола, че да я пробутам и на останалите - нещо инак не се приема радушно от тях.
    На тебе наздраве, Марте и хубаво лято, вкусно, без диети и с много положителни емоции!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ирма, и у нас уж не харесват рукола- ела ги виж:)

      Изтриване
  2. Салатката изглежда много пленително, Марте. Само ако ми беше изникнала руколата, която засях преди два месеца, бих се възползвала. Сега чакам една друга да покара, но надали... Като се сдобия с купена ще я опитам тази салатка.
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  3. Чудна салатка, Марта! И пържолка не отказвам с нея:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е, пържолката ще я оставм за хладното време- поне аз.

      Изтриване
  4. Марте,
    диетите не са толкова страшно нещо, просто трябва храната да бъде много разнообразна и приготвена по подходящия за целта начин.Тогава всичко става много бързо, лесно и е много вкусно.Аз не можах да свикна с вкуса на руколата, разбрах обаче, че има различни сортове, които са с различен вкус.Но салатката е превъзходна на вид макар, че може да се приготви и с друга зеленина.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не са страшни само, когато са начин на живот. За временно решение са мъка, Ели, поне за мен. Поздрави.

      Изтриване
  5. И само без коремни преси, моля :)
    Не ги обичам и това си е!
    Иначе тази салатка я хапвам без проблем,
    но и с пържолка няма да я откажа :)
    Прегръдки, Марте и ти пожелавам едно чудесно море!
    Наздраве :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Има време до морето, Дани. А коремните преси са за по- читави мадами. Не за мен:)

      Изтриване
  6. Ау, почвам я. Веднага! Имам всичко, ура! Страхотна салата, Мартичка!

    ОтговорИзтриване
  7. много обичам такива салатки :)

    ОтговорИзтриване
  8. Обожавам такива салатки! С орехи, рукола,...всяка съставка ми е много вкусна!
    И аз не мога да стоя гладна, но пък с ей такива салатки се изхранвам цяло лято...и сладоледи разбира се. ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тъкмо така мисля и сз , Бети- за лятото са чудесни;)

      Изтриване
  9. Това е точно по мой вкус! Тези сушени смокини и домати ме привличеат страшно много и да видиш утре как ще си я приготвя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Лучия, готова ли си? Гледам и тахан си забъркала. Хубав уикенд.

      Изтриване
  10. Само като за диета. Бих и добавила малко пиле, орехи или кедрови ядки за баланс и след 2 дни, ще съм с 1 кг по-малко , ако ям само такава салата. Поздравления !

    ОтговорИзтриване
  11. Тези комбинации много ги уважавам, особено ако ми ги сервираш ти! Ако ти е скучно пред телевизора:))) знаеш номера ми:). И аз обичам топлите дни да се храня със салатки. Вълшебно лято ви желая, Мъхче!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ма не сядам пред телевизора. Иначе, ако си тук, ще ти звънна с кеф

      Изтриване
  12. Марте, получих много странен имейл от Бети, опитах се да се свържа с нея по телефона, но и е изключен. Гледам, че и блогът и е прамахнат. Някой злоупотребява с нейните данни. Може ли да я предупредиш, ако имаш връзка с нея. Благодаря! Усмивки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. спешно
      от:
      Bianka Yovcheva (bianka.h.yovcheva@gmail.com)
      дата: 12.06.2015 07:04
      Това получих на пощата си от нейния имейл.

      до:
      undisclosed-recipients:;
      Надявам се писмото ми да е достигнало на време. Аз бях в Newcastle,Обединено кралство. и по време на престоя ми бяха откраднат моите документи заедно с международният ми паспорт и кредитната ми карта. Посолството е готово да ми помогне за да взема полет без паспорта ми, трабва само да платя за билета и да покриа моите хетелски сметки. но не мога да вляза в сметките си без кредитни карти, сварзах се с банката ми но те се нуждаят от повече време с обработката на нова. В такава лоша ситуациа мислех да поискам бърз заем, който мога да варна обратно след като се прибера. имам нужда от сумата от 1000 Евро за покриване на разходите си. Найстина трябва да хвана следващият полет. Съжелявам за неудобството което може да ви причини. Мога да ви пратя информациа как да преведете сумата.
      Надявам се да получа вашият отговор.

      с най добри пожелания
      Bianka Yovcheva

      Изтриване
    2. Стеф, писах и още сутринта във фб, оттам разбрах, че доста народ е получил такъв мейл, Бети вече знае и са предприети някакви мерки.

      Изтриване
  13. Би била и моята нова любов,Марте,разкошно съчетание,точно като за сезона!Прегръдка и ведра седмица!

    ОтговорИзтриване
  14. Мартич, нареждам се за малко салатка, а ако ти е скучно, може и да помогна - дрънни една жица и ще измислим нещо!

    ОтговорИзтриване
  15. Ще стане и на мен любима, да не кажа основна храна. Голяма прегръдка! :)

    ОтговорИзтриване
  16. Как съм пропуснала тази свежест? Че и сушени смокини и доматки ми се намират в шкафа :) Ще се пробва!

    ОтговорИзтриване