сряда, 2 май 2012 г.

Голямата любов на Пепеляшка и 2-ри май!

Преди време в блога на Пепеляшка попаднах на една нейна публикация за голямата и луда английска любов и веднага си го добавих в моята графа "Любими". Оттогава на няколко пъти се пробвам да започна правенето, но тъй като с тестото се разбираме по-трудно, все нещо ме проваля ( най-често дете) и накрая стигам все до частта с приготвянето на крема. За голяма моя радост този крем стана любим на цялото семейство, включително на претенциозния пубертет, затова вече го приготвям поне веднъж на две седмици, с лека добавка и украса. Много се надявам съвсем скоро да успея да реализирам цялата рецепта, представена от Мария в спомената публикация, но кога ще е това, само времето ще покаже. Засега кремът, с който така да се каже ще отбележим днешния празник:




Продукти:
* 1 л прясно мляко;
* 100 г брашно;
* 200 г захар;
* 4 жълтъка;
* 1 пръчка ванилия;
* 100 гр. сладкарска сметана;
* 200 гр. ягоди.




Жълтъците се разбъркват със захарта до побеляване. Прибавя се брашното и отново се разбърква. Разрежда се с половин чаша мляко, а остатъкът от млякото се затопля в тенджера за около 3-4 минути. Добавя се сместа към топлото мляко. Прибавя се пръчката ванилия. Кремът продължава да се загрява до завиране, като се бърка непрекъснато с тел с движения във формата на цифрата 8. Когато заври, се снема от огъня. Налива се в чашки, добавят се нарязаните на парченца ягоди и отгоре се добавя разбитата сладкарска сметана.




Днес е Борисовден - в памет на свети цар Борис-Михаил – покръстител на българите. В нашето голямо семейство се намират двама именици- по един от двата пола;) На тях и на всички останали, носещи тези хубави български имена- много здраве, много енергия, вяра и надежда! Весел празник!

54 коментара:

  1. Мъхче, да са ти живи и здрави имениците!
    А с тази "английска любов" имам малко комична
    случка :)
    Реших преди две години да ги правя, но си замесих тестото от вечерта.
    Сутринта го извадих, но първо боядисах яйца, после правих крема, а през това време то продължи да се надига и отпуска!
    Да ама крема не е изстинал, започна едно "духане",
    но става бавно, тестото се разлива и не мога нищо да оформя.
    Така безформено успях да го ложа в кексова форма с дупка, отгоре крема, после останалото тесто и го сложих във фурната.
    След малко установих, че то "тръгва да ме търси" и прелива от формата....
    Не бяхме яли по-вкусен козунак, с конци и чудесен аромат !!!!!
    Скоро пак ще опитам!
    Успех и на теб в приготвянето и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ей тая случка я бях забравила с твойте перипетии, Дани!

      Изтриване
    2. Ей, Дани!
      Не ми казвай подобни неща, че много съм се навила и както досега не ми се получава, направо ще се откажа;))))
      Благодаря ти и хубава вечер!

      Пепеляшке,
      в рецептата не пишеше да става трудно;-Р

      Изтриване
  2. Мъхче, честит имен ден на именниците! Да са живи и здрави! Крема е неустоим, а лаленцата са толкова красиви... Дано успееш с тестото!:), въпреки, че и без него е вкусотия!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бонбон, благодаря!
      С тестото както казваш и да не се получи, кремът ще мине безотказно;)

      Изтриване
  3. Честит празник на твоите именници, Марте! Да са живи и здрави и с гордост да носят имената си!
    Благодарности за почерпката и колоритните снимки! Много тонизиращо ми подействаха.
    Ще ги пробвам и аз тези английски неща, интересни ми изглеждат.
    Прегръдки и пожелания за хубав ден :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. ЕЛи, благодаря!
      От думите на Мария оставам с впечатлението, че съм загубила много, като не съм ги опитала още, но скоро мисля да поправя това;)

      Изтриване
  4. Честити да са именниците ти!
    Нали има кремче,пак е нещо...а тестото ще почака.А лалетата са приказни...
    Хубав празник в семейството ти,Марта!

    ОтговорИзтриване
  5. Мъхче, честит имен ден на именниците ти, нека да са здрави,щастливи и доволни от живота!!! А английските чудеса опитвах в Италия и помня че толкова много ги харесах, че всяка сутрин закусвах само от тях с огромно кафе :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Руми, благодаря и на теб! Сега към Италия ли да тръгвам след като не успявам сама да си ги приготвя;)))

      Изтриване
  6. Мъхче, особено съм трогната, че на този хубав празник в твоето семейство, споменаваш моята особа и че ще се почерпите с това кремче.У нас то също е на почит, но наистина ролките са си врътня....а вече могат да се купят и тук в някои кафенета, но нали домашно приготвеното е най-сладко!А и да ти кажа, последно време така често се "влюбвам", че чак се притеснявам за устоите на морала си....добре че благоверният няма нищо против!
    Да са ти живи и здрави именниците!
    Хубав празник!
    Мария

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мария,
      аз съм благодарната, че ме осветли за това;) И дори и само крем , той е толкова пръхкав, че няма човек, който да му устои! Влюбвай се, влюбвай се- това е толкова прекрасно!!!
      Благодаря ти!

      Изтриване
    2. Мъхче, дано не си се отказала- за мен всичко,което се прави от тесто е врътня и трудоемкост, която не ми е по сърце.Сигурно си забелязала в блога, че не съм майсторка на тестени, сладкиши и още по-малко на торти...Но пък малкото ми момиченце прави такива чудесии....аз само дегустирам!Така че-дерзай, не се отказвай!

      Изтриване
    3. В никакъв случай, просто ще мине още малко време, докато го направя, но няма да пропусна да опитам това изкушение;)

      Изтриване
  7. Честит празник на именниците .Да са много здрави и с много радост и гордост да си носят имената
    Кремчето изглежда страхотно и сега ще отида да видя и при пепеляшка
    прегръдки
    хубав ден и успешна нова седмица

    ОтговорИзтриване
  8. Марта, да са ти живи и здрави именниците :) А кремчето наистина звучи много вкусно :) една чашка за мен ако има моля :) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Габчо, и да няма в момента за теб, с радост ще скокна до кухнята да врътна един;)Почерпи се и благодаря!

      Изтриване
  9. Здраве и безброй сбъднати мечти желая на именниците ти, Марта! Кремът със сигурност е много вкусен и ще се пробва съвсем скоро. Прегръдки с пожелания за весел празник! :)

    ОтговорИзтриване
  10. Марти, да са ти здрави именниците и много късмет и радост да им носят имената!
    Чудесно кремче и в комбинация с фунийките е просто божествено!Цветята са страхотни отново!
    Прегръдки за теб!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бети, благодаря за пожеланията!
      Прегръдки и за теб!

      Изтриване
  11. Чудесно пролетно кремче Марта!Поздрави за празника и хубави пожелания за именяците!

    ОтговорИзтриване
  12. Да са ти живи и здрави именниците! Страхотно име - звучно и красиво! И кремчето е прекрасно! Весел празник!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Траянче, благодаря! И аз си го харесвам- цели две деца олепих с него и производните му;)))

      Изтриване
  13. Честит празник на теб и на именниците, Марте :) Бъдете здрави цялото семейство!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зори, благодаря! Нека здраве има за всички ни!

      Изтриване
  14. Честит празник, Марте! Да те глезят именниците, защото го заслужаваш !!!
    Я, какви чудеса им твориш, очите да ми изтекат от ...желание!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Диве, благодаря!
      Ще чакам момента с поглезването, явно още не съм толкова заслужила, щом процесът тече основно в другата посока- но вярвам, че ще дойде и този момент!
      За желание ли си говорим?;) А романтичните розови бисквити на кого да благодарим за тях?

      Изтриване
  15. Марте, страхотен десерт за страхотен празник! Снимките са уникални, а тези лалета...! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Павлинка, благодаря!
      тези лалета бяха последните. За тази година това е!
      Поздрави и от мен!

      Изтриване
  16. Да са ви живи и здрави именниците, да си носят с гордост името!
    Харесвам този ден, брат ми също е от празнуващите :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Диди, благодаря ти!
      Ами значи вече са трима! Много здраве и на брат ти с пожелания за хубави дни и положителна енергия;)

      Изтриване
  17. Много щастие и късмет на именниците, за тяхно здраве си взимам двойна порция от прекрасния крем! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси, Мариянка!
      Нека е двойна, а моята радост от това ще е тройна;)
      Поздрави!

      Изтриване
  18. Мъхче, от все сърце пожелавам да са ти живи и здрави именниците!!! Много весел празник :) Снимките и кремчето са страхотни, аз правя един подобен яйчен крем, по рецепта на майка ми и ми е много любим ... даже нейде из архивите имам и снимки :))
    Прегръдки и много хубава седмица ти желая :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ев, благодаря! Знам че е от все сърце;)
      Айде сега да ни покажеш тези дни мамината рецепта за яйчен крем;)
      Прегръдки от мен!

      Изтриване
  19. Мъхче, да са ти живи и здрави именниците. Пожелавам ви, много весели и приятни моменти заедно!
    Кремчето е чудесно! Много го обичам такова. За мен обаче го правя с картофено брашно, заради алергията ми към пшениченото.

    Прегръдки и весел празник!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вени, мерси!!!
      Нека бъдат и дано моментите са хиляди!
      За теб следващият път специално ще бъде картофено;)

      Изтриване
  20. Мъхче, със здраве да си носят имената твоите именници! Пожелания от мен за много щастие и късмет в живота!
    Искам и аз кремче с ягодка! Ще се почерпя за ваше здраве! :)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  21. Поздрави за именниците ,макар и на патерица ! Живи и здрави ! Аз съм все на опашката , ама дано е останала чашка и за мен :)) ! Хубав четвъртък ,Мъхче ! :* !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ивана, остана, а и да не беше- за теб ще направя пак;)
      Хубава вечер и благодаря!

      Изтриване
  22. Мъхче, не се отказвам :)
    Смятам в най-скоро време да ги опитам :)
    Хубав петък!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, и аз не искам да се отказвам, само за миг си помислих , че ме разубеждаваш;)))
      Хубава седмица!

      Изтриване
  23. Марта,много здраве и щастие на имениците!
    А кремчето е великолепно,особено с тези ягодки!Лаленцата и те радват окото!
    Сърдечен поздрав и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  24. Hello, Мъх.

      The work including spring.
      The vitality of the heart is made to arise.

      I am glad of your visit, though each other is far distantly.
      The prayer for all peace and healthy.
      
    Have a good weekend. From Japan, ruma ❃

    ОтговорИзтриване
  25. Със закъснение, ама то напоследък съм си наистина както казват хората "загори тенджера" :)), честит празник!
    Ние сме по кремчетата, тъй че това няма как да не се хареса.
    Снимките, ах, снимките... ти си знаеш :))
    Слънчева майска седмица от мен :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Федорска, нищо не е загоряло, та да не може да се честити и почерпи;)
      Благодаря ти и ти желая още по-хубава седмица от моята;)))

      Изтриване
  26. Мартичка,това име го има и в нашия род
    и съм запазила много хубави спомени от човека който го носеше.
    Не знаех че има такъв ден обаче.
    Нека са здрави Борисовци!
    Кремчето е много хубаво!

    ОтговорИзтриване