понеделник, 19 декември 2011 г.

Крем супа от нахут и розмарин


В търсене на идея как да избягам от бобената чорба на Бъдни вечер, попаднах на тази супа. Не че не харесвам боб, напротив, но последните 15 години той фигурира неизменно на трапезата ни и ми се стори удачно да попроменя този факт- все пак традициите вече не са това , което бяха;)




За мен най-важното е именно възможността да се съберем с най-близките си хора и да изкараме една красива и уютна вечер със спомените и плановете си, пък колкото до храната- и с малко ще ни е хубаво:-)

И тъй както неведнъж съм споменавала, че у дома като се каже супа, най-често се разбира кремообразна, прегърнах идеята за една проба преди празниците именно на този вариант, защото напоследък доста залитам по нахута, пък и на децата се харесва:)

Рецептата е доста проста:

Необходими са ви:

* 1 консерва нахут или суров такъв (аз предпочитам втория вариант, при който обаче като при всяка бобова култура, е добре да го накиснете във вода от предишната вечер);
* 1 с.л. ситно нарязани пресни листа розмарин;
* 5 скилидки ситно нарязан чесън;
* 1/2 ч.л. червен пипер;
* бульон (зеленчуков или пилешки, зависи какъв сте сварили:));
* зехтин, сол, лимонов сок;


Приготвяне:

Към загретия зехтин в тенджера, добаваме чесъна, розмарина и червения пипер. Оставяме около минута-две, след което добавяме предварително сварения нахут и бъркаме още малко. Заливаме с бульона и оставяме да къкри на тих огън около 30-40 минути. Охлаждаме, пасираме и подправяме с лимоновия сок и солта.


Пожелавам ви приятна обстановка в последните приготовления преди празниците и дано сте слушали много, за да получите подаръци от белобрадия старец:-)


22 коментара:

  1. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  2. Мъхче, много ми допада супата и аз много обичам нахут но засега го хапвам само на хумус!
    Да те питам ако нахута е от консерва отново ли се вари 30 - 40 мин?
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. О, Мариянка,
    радвам се, че толкова бързо наминаваш оттук;-)
    Ами да, пак толкова.Идеята е, че аз като съм ползвала суров, всъщност предварително съм го варила отделно доста повече. А за тези 30-40 минтуи той само си къкри и се омешват ароматите;-) Розмаринът е наистина доста богат на такива, а и чесънът не си поплюва;-)
    Поздрави и от мен!

    ОтговорИзтриване
  4. Аз в интерес на истината не съм яла нахут от поне 30 години.
    Мъхче много ми допадна идеята ти само трябва да си набавя нахут :)
    Твоята е много примамлива и нежна..
    Хубави и цветни сънища!

    ОтговорИзтриване
  5. Мъхче, обичам нахут и правя и крем супи :)
    Една от любимите ми е с добавка на печени червени чушки!
    Този от консерва е готов, така че се вари много малко, колкото да се хомогенизират ароматите!
    Прегръдка и хубава седмица с много настроение!

    ОтговорИзтриване
  6. За мен е новост тази супа,звучи ми интересно...Мисля да я пробвам.Наистина е подходяща за зимния сезон.
    Благодаря за хубавата идея!
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  7. Привет, Мъхче! Снимките ти са много сладурски!!! А супата звучи интересно и вкусно. Нахута съм го пробвала само на разядка и фалафели. Но мисля, че може спокойно да замества боба в различни ястия. Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  8. Чудесно е предложението ти, Мъхче!
    Още повече, много ми допада и споделям идеята:
    "... да се съберем с най-близките си хора и да изкараме една красива и уютна вечер със спомените и плановете си, пък колкото до храната - и с малко ще ни е хубаво:-)"
    От днес, Игнажден, Коледата наближава -
    От сърце ти желая хубави празници,
    добри гости да прекрачат прага ти и да донесат крепко здраве и хубав късмет, много щастие и благоденствие в дома ти, Диана

    ОтговорИзтриване
  9. И на мен ми харесва тази супичка, а и както вали на парцали навън, а аз съм като мокра кокошка, обаче нали съм слушкала и дядото ми пратил едно колетче, та тичах по обяд дотам, ама без разни защитни средства :)), още повече ми харесва една такава топла и много ароматна супа.
    Мъхче, искрено ме развесели картичката, особено с последното изречение :)) Благодаря за подаръка, много е красив и ще украси трапезата ни на празника. Благодаря ти!
    Прегръдки :)

    П.П. Очаквай Снежанка и ти :))

    ОтговорИзтриване
  10. Много вкусно е при теб,Мъхче,и красиво,и празнично!
    Дано дядо Коледа ви донесе всичко онова,което таите в сърцето си!
    Щастлива Коледа!

    ОтговорИзтриване
  11. Мъхче страхотно предложение и аз наскоро пробвах нахута и много ми хареса, може да изпробвам твоето предложение :) Страхотни снимки, браво на теб!!! Като гледам добре си овладяла бокето :)
    Прегръдки Мъхче и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  12. Зиче,
    време е да си припомниш вкусът му:-)
    Благодаря ти!

    Дани,
    така като ги спомена тези печени чушки, страшно ми се дояде такова нещо:-)
    Задължително ще опитам!

    DryThyme,
    благодаря!

    Мира,
    пробвай, може пък и да ти хареса;)

    Кенди,
    и аз мисля, че на моменти е хубаво да замени боба:-)

    Дианка,
    страхотна си!
    Пък и нали ти мина оттук, няма как да е лошо:-)

    Федорска,
    радвам се, че си зарадвана;-) И ти е допаднало;-)
    Обаче да знаеш. такива номера да си ги нямаме;-)
    Аз съм Снежанка и аз казвам на стареца, кой е слушал;-)
    Нали знаеш, че това не е заради онова;-)
    Просто ме "кефиш" както казвахме като бяхме млади:-)))))

    Еликсирче,
    балгодаря!

    Наистина онова за сърцето ми е напълно достатъчно като подарък;-) Е, и още един, ама хайде;-)

    Ев,
    Супер, виж колко станахме феновете на нахута вече;-)
    Тива с овладяването не е точно така, но пробвам, все някой ден ще се получи като хората (под хората разбирам теб например;-))

    Много весели празници от сърце!

    ОтговорИзтриване
  13. Чудесно предложение за последните дни на коледните пости:)Тъкмо менюто се беше по изчерпало:)Благодаря ти за вкусното предложение!
    Поздрави!:)

    ОтговорИзтриване
  14. О, че топличко! Не зная какво става с този Bloger напоследък ми се губят всички сайтове и не си получавам новините! Страхотна супа, отдавна искам да опитам нещо с нахут, но не зная какво и кога ще се случи! Поздрави от мен!

    ОтговорИзтриване
  15. Вкусно, цветно и много ароматно е тук! Чудесни снимки и невероятно коледно настроение намерих! Сърдечни поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
  16. Dreamer,
    и аз така с менюто, макар да не постя, но пък разнообразието е хубаво нещо:-)

    Павлина,
    и аз така с този Блогър. Половината от сайтовете, които следя, хич и не ми излизат и ги търся непрекъснато. Опитай!

    Ева,
    за мен е чест да си тук:-)


    Хубави празници на всички!

    ОтговорИзтриване
  17. здравей Мъхче,страхотно коледно настроение витае във въздуха на блогчето ти :)
    супичката изглежда много апетитно
    желая ти спокойни сънища и весело посрещане на Коледа
    прегръдки

    ОтговорИзтриване
  18. Много интересно предложение за трапезата на Бъдни вечер! И страхотни снимки!
    Поздрави и пожелания за вълшебни празници!

    ОтговорИзтриване
  19. Много ми хареса супата ти!
    И целия пост разбира се!Чудесно настроение имаш и умееш да го предадеш на гостите си!

    прегръдки

    ОтговорИзтриване
  20. Отново страхотни снимки и интересно предложение:) Нахут не съм яла, ама пък знае ли човек! Ще опитам, ще споделя:)

    ОтговорИзтриване